خاو

462

خاو

خاو، روستایی از توابع بخش خاوومیرآباد شهرستان مریوان در استان کردستان ایران است. روستای خاو از شمال با روستاهای ساوجی از جنوب با میراباد از شرق با کیک...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای خاو

خاو

خاو، روستایی از توابع بخش خاوومیرآباد شهرستان مریوان در استان کردستان ایران است. روستای خاو از شمال با روستاهای ساوجی از جنوب با میراباد از شرق با کیکن و از غرب با خانم کن همسایه است خاو درکنار چشمه ای طبیعی بنا شده است.این روستا قدمت تاریخی دارد و در گذشته داری یک قلعه‌ و حمام تاریخی بوده که در زمان خان احمد خان خان اردلان بنا شده در پشت روستا که بالای کوهی به نام قلعه ی خاو (به کردی: قەڵای خاو) قرار گرفته بود. در چندین متن تاریخی نام‌هایی از قلعه ی خاو آمده است. این روستا به همراه روستاهای اطرافش پیش از تقسیمات اراضی در سال 1341 در تملک مرحوم کاک عبدل دانش ساوجی (عەبدولی کەرەم) بوده کە نامبرده اهل روستای ساوجی در شمال روستای خاو بودە است

جمعیت

این روستا در دهستان خاوومیرآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۳۵ نفر (۸۲خانوار) بوده‌است.

نگارخانه

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به خاو نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.