انزان (مشگین‌شهر)

450

انزان (مشگین‌شهر)

انزان روستایی است که در استان اردبیل، شهرستان مشگین‌شهر، بخش مرکزی، دهستان شعبان قرار دارد. «روستای انزان درفاصله 31 کیلومتری ازمرکز شهرستان مش...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای انزان (مشگین‌شهر)

انزان (مشگین‌شهر)

انزان روستایی است که در استان اردبیل، شهرستان مشگین‌شهر، بخش مرکزی، دهستان شعبان قرار دارد.

«روستای انزان درفاصله 31 کیلومتری ازمرکز شهرستان مشکین شهر و در قسمت جنوب غربی آن در مجاورت حاتم مئشه سی قرار گرفته است.».

جمعیت

بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۵۰۶ نفر با ۱۱۳ خانوار بوده‌است.

انزان سویو - چشمه آب معدنی

«چشمه آب معدنی انزان با 6 دهانه خروجی در22کیلومتری غرب مشکین شهردرمجاورت جنگلهای سرسبزوفشرده سبلان و شکارگاه مربوط به آن که درمیان طبیعت بکرو زیبای روستای انزان واقع شده قراردارد.این منطقه زیبا ودل انگیز ازتفرجگاه های زیباودیدنی دامنه سبلان به شمار می رود.مجموع دبی آب چشمه هاحدود 2.1 لیتردرثانیه و بیشتر ازدبی چشمه های قهوه سویو، گوزسویو و قاراسوی سرعین است.شرکت آب منطقه ای اردبیل دمای متوسط آن را 13.3سانتیگراد، دبی متوسط آن را 1.28 لیتردرثانیه درجه اسیدی آن را 6.63 وتیپ آن را کلراید گزارش کرده است. این چشمه درارتفاع 1542 متری سطح دریاهای آزاد قرار دارد و مورد استفاده های تفریحی ، درمانی قرارمی گیرد.».

منابع

  • «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.
  • (فرهنگ جغرافیایی استان اردبیل کیانی ، داود. انتشارات محقق اردبیلی . 1392)

خاطرات شما از سفر به انزان (مشگین‌شهر) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.