ارجق

382

ارجق

ارجق روستایی است در استان اردبیل به سمت مشگین شهر تقریباً ۷۰ کیلومتری اردبیل به مشگین شهر که در استان اردبیل، شهرستان مشگین‌شهر، بخش مشکین شرقی، دهستا...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای ارجق

ارجق

ارجق روستایی است در استان اردبیل به سمت مشگین شهر تقریباً ۷۰ کیلومتری اردبیل به مشگین شهر که در استان اردبیل، شهرستان مشگین‌شهر، بخش مشکین شرقی، دهستان قره‌سو قرار دارد.

محصولات کشاورزی

از محصولات عمده کشاورزی این روستا می‌توان به انگور معروف این روستا اشاره نمود که شهرت فراوانی دارد و همه ساله چندین هزار تن انگور این روستا به شهرهای همجوار جهت فروش ارسال می‌گردد شهرهایی چون تبریز، رشت، انزلی، اردبیل، پارسآباد، مشگین شهر همچنین میوه‌های سر درختی این روستا نیز معروف و قابل تأمل است مانند سیب، گلابی، هلو، شلیل، گیلاس، آلبالو، توت،

جمعیت

بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۵۷۳ نفر با ۱۷۰ خانوار بوده‌است.

تاریخ روستا

روستای ارجق قدمت تاریخی زیادی دارد و از دور بالای یک تپه بنا شده است البته از سالهای ۱۳۷۵ به بعدمردم رو به ساخت و ساز اطراف جاده اصلی اردبیل به مشگین شهر آورده‌اند. تمامی مسیرهای آبگرمهای مشهور قوتورسویی، شابیل، قاینرجه و راه قله سبلان از این مسیر رد می‌شود. محوطه باستانی شهریئری جزء روستای تاریخی ارجق میباشد.

منابع

  • «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.

خاطرات شما از سفر به ارجق نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.