قیصرق

230

قیصرق

قیصرق یکی از روستاهای شهرستان سراب در استان آذربایجان شرقی ایران است. این روستا در بخش مهربان قرار دارد. رود چکی چای که شاخه ای از رود آجی چای می‌باشد...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای قیصرق

قیصرق

قیصرق یکی از روستاهای شهرستان سراب در استان آذربایجان شرقی ایران است. این روستا در بخش مهربان قرار دارد. رود چکی چای که شاخه ای از رود آجی چای می‌باشد

بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵، جمعیت این روستا ۲٬۲۷۳ نفر (۵۳۹ خانوار) بوده‌است.

موقعیت جفرافیایی

قیصریه از لحاظ موقعیت جغرافیایی در ۳۷۲۵٫۸۱۸ مدار شمالی و ۱۲۲۰۵٫۳۶ مدارغربی جای دارد. فاصله از شهر مهربان ۴ کیلومتر و مساحت روستا ۷۷۷٫۸ متر مربع است.

آب و هوا

روستا از نظر آب و هوایی در گروه اقلیم سرد قرار دارد که در تابستان دارای بارندگی کم است، بیشتر بارندگی‌ها از اواسط پاییز تا اواسط بهار اتفاق می‌افتد، میانگین سالیانه بارندگی در کل محدوده دهستان حدوداً ۳۶۰ میلی‌متر و از این نظر ماه‌های اردیبهشت با بارندگی ۱۰۳ میلی‌متر و مرداد با ۱/۰ میلی‌متر به ترتیب بیشترین و کمترین سهم را در ریزشهای منطقه به خود اختصاص می‌دهد روزهای یخبندان به‌طور متوسط در جریان سال، ۱۵۲ روز می‌باشد که ماه‌های بهمن با ۳۰ روز یخبندان و اردیبهشت با ۳ روز یخبندان بیشترین وکمترین روزهای یخبندان را به خود اختصاص می‌دهند. بیشترین دما ۳۶+ و کم‌ترین دما -۳۳ درجه زیر صفر در زمستان می‌باشد.

سد مخزنی

سد مخزنی قیصرق از نوع خاکی، با هسته رسی و با طول تاج ۹۸۸ متر، ۲ و ۶ دهم‌میلیون متر مکعب ظرفیت دارد که. ۳۲۵ هکتار از اراضی پایاب سد تأمین می‌شود. برای ساخت آن حدود ۲۴ میلیارد ریال هزینه شده‌است.

محصولات

محصولات کشاورزی این روستا شامل گندم، جو. هویج، سیب زمینی، پیاز. گوجه فرنگی تره‌بار، سیب انواع علوفه جات دامی و تولیدات صنایع دستی شامل فرش و گلیم دست‌باف وسایر منسوجات سنتی است.

آثار باستانی

تپه باستانی دیک

پانویس

منابع

  • [۱]
  • [۲] بایگانی‌شده در ۲۰۰۷-۱۰-۰۷ توسط Wayback Machine
  • مختصات و بلندا

پیوند به بیرون

موقعیت در نقشه گوگل

خاطرات شما از سفر به قیصرق نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.