قزلجه اکراد

223

قزلجه اکراد

قزلجه اکراد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ابرغان بخش مرکزی شهرستان سراب واقع شده‌است.قزلجه اکراد یک روستای کوهپایه ای است که آ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای قزلجه اکراد

قزلجه اکراد

قزلجه اکراد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ابرغان بخش مرکزی شهرستان سراب واقع شده‌است.قزلجه اکراد یک روستای کوهپایه ای است که آب و هوایی کوهستانی و معتدل دارد که وضعیت جوی آن در فصل زمستان،سرد و بارش آن معمولا به شکل برف و پدیده ی غالب آن یخبندان است.از شمال غرب به روستای داراب ،از شمال شرقی به دهستان ابرغان، از جنوب به روستای آغچه کند،از جنوب شرقی به روستای مرد آباد و از غرب به روستای دامباران منتهی می شود.جمعیت آن حدود ٢٠ خانوار است.آب آشامیدنی این روستا از طریق چاه عمیق حفر شده تامین می شود و آب روستا های دیگر را نیز از طریق منبع موجود در روستا،تامین میکند جاده ی مواصلاتی آن به شهر، آسفالت است.۵٠٠ متری شرق روستا،محل یک روستای قدیمی بوده است که قدمت آن به اوایل دوران هخامنشی برمیگردد که اهالی آن به دلایلی، محل روستای فعلی را برای سکونت خود برگزیدند و آن را ایجاد کردند.

جستارهای وابسته

  • جمعیت روستاهای شهرستان سراب

منابع

  • درگاه ملی آمار ایران

خاطرات شما از سفر به قزلجه اکراد نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.