طاران

233

طاران

طاران یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آغمیون بخش مرکزی شهرستان سراب واقع شده‌است. قنات آبی در این روستا وجود دارد که آب ب...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای طاران

طاران

طاران یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آغمیون بخش مرکزی شهرستان سراب واقع شده‌است.

قنات آبی در این روستا وجود دارد که آب بسیار گوارایی از آن جاری است. این قنات اغلب به اشتباه چشمه خوانده می‌شود. قبل از حفر چاه عمیق و نصب منبع و لوله کشی آب روستایی، این قنات تنها تأمین کننده نیاز آب ساکنان روستا بوده‌است و هنوز هم مسافران و اهالی روستا از آب خنک و گوارای آن بهره‌مند می‌شوند.

شهرت

این روستا در مسیر سراب به سمت نیر به مرکزیت دهستان آغمیون قرار گرفته است و به واسطه طبخ غذاهای خوشمزه همچون تاواکبابی و استفاده از مواد اولیه طبیعی از معروفیت بالایی بهره مند است.

آوازه روستای طاران بخاطر غذاخوری های موجود روستا که از ابتدا تا انتهای روستا کشیده شده و توانسته اند با ارائه غذاهای لذیذ مسافرین و گردشگران زیادی را جذب خود کنند، که تاوا کبابی طاران در کنار آبگوشت سنتی و شیر طبیعی لیست محبوب ترین غذاهای مسافران و اهالی منطقه است.

آوازه تاوا کبابی طاران به حدی زیاد پیچیده است که شاهد حضور مسافرین از اقصی نقاط کشور در شهرستان سراب روستای طاران برای صرف تاوا کبابی هستیم.

اما یکی دیگر از دلایل مشهوریت روستای طاران قرار گرفتن آن در مجاورت قطب های گرشگری شهرستان سراب است که به واسطه ان اکنون خود نیز یکی از قطب های گردشگر پذیر شهرستان سراب است.

در مجاورت روستای طاران چندین قطب گردشگری شهرستان سراب قرار دارد. روستاهای سهزاب، آغمیون و اردها سه قطب گردشگری سراب در کنار روستای طاران چهار ضلعی گردشگری شهرستان سراب را تشکیل می دهند،

نگارخانه

جستارهای وابسته

  • جمعیت روستاهای شهرستان سراب
  • مشخصات جغرافیایی

منابع

  • درگاه ملی آمار ایران

خاطرات شما از سفر به طاران نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.