قران‌قیه

447

قران‌قیه

قران قیه، روستایی است از توابع بخش تیکمه‌داش شهرستان بستان‌آباد در استان آذربایجان شرقی ایران. قرانقیه نام روستایی در آذربایجان شرقی اطراف شهرس...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای قران‌قیه

قران‌قیه

قران قیه، روستایی است از توابع بخش تیکمه‌داش شهرستان بستان‌آباد در استان آذربایجان شرقی ایران.

قرانقیه نام روستایی در آذربایجان شرقی اطراف شهرستان بستان آباد و از توابع تیکمه داش مردم این روستا به زبان آذری صحبت می‌کنند.

محصولات عمده این روستا بیشتر، غلات می‌باشد که کشت آن نیز به صورت دیم است.

این روستا با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی در منطقه سردسیری واقع شده که باعث داشتن هوای خنک در بهار و تابستان و زمستان‌های بسیار سرد همراه با بارش برف‌های سنگین شده است.

اکثر مردم این روستا در حال حاضر در شهرری (محله دولت‌آباد و صفائیه) زندگی می‌کنند و کسب و کار اصلی آنها اجاره و فروش ماشین آلات راهسازی است در حال حاضر روستای سردسیر قرانقیه فقط در فصول گرم سال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جمعیت

این روستا در دهستان عباس شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

منابع

خاطرات شما از سفر به قران‌قیه نگارش خاطره

  • صدیقه رفیعی قان قیه

    چهارشنبه, 04 مرداد 1402

    سلام خدمت همه کسی هست که پدر من را بشناسد واز پیشینه ی او خبر داشته باشد پدرم نوراله رفیعی قرانقیه که به اسم علی همه میشناختنش واز ۷سالگی یتیم شده بود ونمیدونم پیش چه کسی زندگی می‌کرده که چون اذیتش میکردن به تهران فرار می‌کند خواهش میکنم اگر کسی اطلاعاتی راجع به پدرم دارد بگوید ممنونم میشوم

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.