شاه‌میرس

533

شاه‌میرس

شاه‌مرس یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوجان غربی بخش مرکزی شهرستان بستان‌آباد واقع شده‌است. در ان روستااولین طایفه که ت...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای شاه‌میرس

شاه‌میرس

شاه‌مرس یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوجان غربی بخش مرکزی شهرستان بستان‌آباد واقع شده‌است.

در ان روستااولین طایفه که تشکیل خانواده دادن درآن روستا خانواده های سواری یا همان سوار سواران بودندکه بیشترآنهابه شهرهای دیگرمهاجرت نموده اند که حال خاندان عین اله سوار که فرزندان آنان به اسم فامیلی سواروسواری تشکیل خانواده داده اند که بیشترین آمارفرزنددراین روستا را دارا هستند . دیگر اقوام محرمی.بابایی.زارع. سوار.شاهین.خان بابایی . فتوت زندگی میکنند بزرگ ترین طایفه های این روستا عبارتند از سواری (سوار).مصری. محرمی.بابایی و خان بابایی هستند

روستای شاهمرس در دامنه کوه آروانا واقع شده است .در ایام محرم در این روستا عزاداری های مجللی گرفته میشود و یک هیئت عزاداری در تبریز محله مارالان.ساری زمی به نام عاشقان کربلا هم دارند . شاهمرس بهترین و بکر ترین روستا از لحاظ آب و هوا و طبیعت و حاصل خیزی و.... در آذربایجان شرقی انتخاب شد در این روستا همه نوع میوه رشد میکند.

این روستا با توجه به زمین بکر و حاصل خیز آن به از جهت لغت از دو کلمه تشکیل شده شاه و میرس که میرس به معنای زمین میباشد لذا برترین زمین منطقه به جهت لغوی معنا میدهد .

منابع

  • «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.

خاطرات شما از سفر به شاه‌میرس نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.