پستکان

341

پستکان

پستکان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان عباس غربی بخش تیکمه‌داش شهرستان بستان‌آباد واقع شده‌است. این روستا در سال ۱۳۵۵ ۵۷ خانوار ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای پستکان

پستکان

پستکان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان عباس غربی بخش تیکمه‌داش شهرستان بستان‌آباد واقع شده‌است. این روستا در سال ۱۳۵۵ ۵۷ خانوار بود که این عدد در سال ۱۳۷۵ به عدد ۸۲ رسیده بود. در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی و بیکاری مهاجرت زیادی از این روستا به شهرستان کرج صورت گرفته‌است. هم‌اکنون این روستا ۳۳ خانوار می‌باشد. این روستا یکی از خوش آب هواترین روستای‌های شهرستان بستان آباد می‌باشد. رودخانه شهرچایی که به رودخانه قزل اوزن می‌ریزد از کوهای قاسم داغی منشأ گرفته و پس از گذشتن از این روستا در مسیری طولانی به دریای خزر می‌ریزد.

اگر قصد سفر به منطقه ای دنج و دور از هیاهوی شهری را دارید پیشنهاد می‌کنیم این روستا را از دست ندهید. این روستا با داشتن طبیعتی بکر و دست نخورده با آب و هوای سالم و همچنین تولید محصولات دامی ارگانیک می‌تواند مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و حتی خارجی باشد.

منابع

  • «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.

خاطرات شما از سفر به پستکان نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.