آلانق

659

آلانق

آلانق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قوری‌گل بخش مرکزی شهرستان بستان‌آباد واقع شده‌است.طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ این روستا دا...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای آلانق

آلانق

آلانق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قوری‌گل بخش مرکزی شهرستان بستان‌آباد واقع شده‌است.

طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ این روستا دارای جمعیت ۳۶۴۶ نفر (۱۱۶۴ خانوار) است.

فاصله این روستا از جاده تهران - تبریز (روستای یوسف آباد) 16

کیلومتر است.

از جمله روستاهای همسایه می‌توان به روستاهای خیرمسجد، کُر، ترکداری، الوار و زین کِش ( که دارای سکنه است) اشاره کرد. از نظر جغرافیایی در موقعیت کوهستانی قرار گرفته و آب و هوای فصل تابستان آن بسیار مطبوع و دلنشین است و زمستان بسیار سرد و طاقت فرسایی دارد. این روستا در کنار یک رودخانه قرار گفته‌است که از سرچشمه آن، کوه‌های شیبلی (تک آلتی) می‌باشد. این رودخانه در نهایت به رودخانه آجی چای متصل می‌شود.

از نقاط دیدنی این روستا زیارت گاه یکی از نوادگان حسن بن علی (امامزاده عبدالله) می‌باشد که در بالای کوهی مشرف بر روستا (جنوب) واقع شده‌است و چمنزار (داری سویی)است

از امکانات رفاهی این روستا می‌توان از از گاز شهری، تلفن، برق،اینترنت همراه و جاده آسفالتی نام برد که با وجود این موارد باز با مشکلات زیادی همراه است که مهمترین آنها کمبود شدید آب در این روستا می‌باشد.

منابع

خاطرات شما از سفر به آلانق نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.