انباردان

280

انباردان

انباردان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان مهران‌رود مرکزی بخش مرکزی شهرستان بستان‌آباد واقع شده‌است. این روستا جمعیتی نزدیک به 20...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای انباردان

انباردان

انباردان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان مهران‌رود مرکزی بخش مرکزی شهرستان بستان‌آباد واقع شده‌است. این روستا جمعیتی نزدیک به 2000 نفر دارد و حدود450 تا 480 خانوار در این روستا سکونت دارند.

منابع

  • «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.

شغل اصلی اهالی این روستا از حدود 60 سال پیش به بعد ، پنیرسازی به روش سنتی با سبک پنیر لیقوان می‌باشد که به این شغل به صورت محلی شیرپزی می گویند. اهالی روستا برای تهیه شیر به روستاهای هم جوار، یا روستاهای دوردست حتی از استانهای دیگر می روند و کار شیرپزی را به صورت فصلی یا دائمی به صورت کارگاه‌های کوچک دایر می‌کنند. و محصولات خود را برای فروش به سراسر کشور و البته بیشتر به تهران می فرستند.در سالهای اخیر اهالی این روستا با اخذ مجوزهای لازم کارگاههای متعدد بسته بندی پنیر احداث کرده و محصولات خود را در اوزان مختلف بسته بندی کرده و روانه بازار میکنند. البته غیر از شیرپزی که شغل اصلی اهالی روستاست، برخی منحصرا یا در کنار شیرپزی به کشاورزی نیز می پردازند. محصولات اصلی کشاورزی شامل هویج، سیب زمینی، خیار و یونجه می‌باشد.

خاطرات شما از سفر به انباردان نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.