اسب‌آباد

286

اسب‌آباد

اسب‌آباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوجان غربی بخش مرکزی شهرستان بستان‌آباد واقع شده‌است و در فاصله دوازده کیلومتری با شهر ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای اسب‌آباد

اسب‌آباد

اسب‌آباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوجان غربی بخش مرکزی شهرستان بستان‌آباد واقع شده‌است و در فاصله دوازده کیلومتری با شهر بستان آباد قرار گرفته است.

موقعیت نسبی

روستای اسب آباد در فاصله ۱۲ کیلومتری مرکز شهرستان بستان‌آباد و بخش مرکزی آن و در دهستان اوجان غربی قرار گرفته است.مرکز دهستان اوجان غربی روستای بنه کهل بوده و در فاصله ۹ کیلومتری از روستای اسب‌آباد قرار دارد.

مشاغل روستا

کشاورزی و دامداری از مهم ترین و عمده ترین شغل های روستای اسب آباد است و بیشتر مردم روستا در این شغل ها مشغول به کار هستند.

کشاورزی و طبیعت

درختان آلوچه ، سیب ، آلبالو ، آلو ، گلابی ، به ، زردآلو ، توت ، گردو و گل محمدی در باغ های روستا کاشته شده است. محصولات کشاورزی این روستا گندم ، جو ، سیب زمینی ، نخود فرنگی ، عدس و لوبیا است. 

دام و طیور

در روستای اسب آباد حیواناتی مانند گاو ، گوسفند و بز پرورش داده می شوند ، همچنین حیواناتی مانند مرغ ، خروس ، اردک و بوقلمون در روستای اسب آباد نگهداری می شود.

لبنیات و غذاهای‌ محلی

از لبنیات روستای اسب آباد می توان به شیر گاو ، شیر گوسفند  ، کره محلی ، پنیر محلی ، دوغ ، ماست ، سرشیر ، تخم مرغ و کشک اشاره کرد. همچنین فطیر سنتی که به دست زنان روستا پخته می شود یکی از سوغات این روستا است.

 


 


 

خاطرات شما از سفر به اسب‌آباد نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.