حاجی بیگ سفلی

240

حاجی بیگ سفلی

حاجی بیگ سفلی روستایی در شرق استان گلستان ایران و از توابع شهرستان کلاله می‌باشد. فاصله آن از نزدیکترین شهر (کلاله) ۳۰ کیلومتر بوده و در مسیر ارتباطی ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای حاجی بیگ سفلی

حاجی بیگ سفلی

حاجی بیگ سفلی روستایی در شرق استان گلستان ایران و از توابع شهرستان کلاله می‌باشد. فاصله آن از نزدیکترین شهر (کلاله) ۳۰ کیلومتر بوده و در مسیر ارتباطی کلاله به مراوه تپه قرار دارد. راه اصلی دسترسی به آن راه فرعی آسفالته روستایی است که از جاده اصلی بین شهری منشعب شده‌است. روستا در فاصله ۳ کیلومتری این راه اصلی قرار دارد.

محل روستا

دره‌ای در میان تپه ماهورها و رود قره شور که موقعیت مناسبی در این منطقه برای استقرار به وجود آورده‌است. در امتداد این رود روستاهای متعددی استقرار یافته‌اند که حاجی بیگ‌ها نمونه‌ای از آنها هستند. رود و آب هر چند شور دلایل کافی برای انتخاب این مکان برای سکونت در نظر موسسین روستا بوده‌است. هرچند که اکنون بر اثر قهر طبیعت و سیل و تهدید جدی روستاهای حاشیه این رود تردیدهای جدی برای ساکنین فعلی برای ادامه زندگی در این مکان به وجود آمده‌است.

منابع

  • مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Hajji Beyk-e Sofla». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۴.

خاطرات شما از سفر به حاجی بیگ سفلی نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.