مروارید (کامیاران)

798

مروارید (کامیاران)

روستای مروارید( گردنه مروارید. ) (کامیاران)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان کامیاران در استان کردستان ایران است.این روستا در ۷ کیلومتری شهر کامیار...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای مروارید (کامیاران)

مروارید (کامیاران)

روستای مروارید( گردنه مروارید. ) (کامیاران)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان کامیاران در استان کردستان ایران است.این روستا در ۷ کیلومتری شهر کامیاران و ۵۰ کیلومتری سنندج واقع شده است.

روستای مروارید یکی از روستای های چهار فصل و بسیار خوش آب هوای استان است به طوری که در فصل زمستان با بارش برف بسیار زیاد مکانی برای سرسره بازی مردمان منطقه و همچنین در فصل بهار با داشتن طبیعت دلنشین و زیبا،سرسبز میتوانیم به جرات بگویم یکی از روستهای بسیار زیبای ایران است .

روستای مروارید بالاتر از روستاهای بوانه و یختخان در بالای گردنه مروارید که گردنه ای بسیار مهم و مشهور غرب کشور هستش قرار دارد .

شغل اصلی مردمان روستای مروارید مانند مناطق دیگر استان و شهرستان؛ باغداری کشاورزی و دامداری است .



..

جمعیت

این روستا در دهستان بیلوار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۸۳ نفر (۵۵خانوار) بوده‌است.(آمار تقریبی جمعیت روستا در سال ۹۷ قریب به ۳۵۰ نفر و تعداد خانوار هم قریب به ۷۰ خانوار هست )

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به مروارید (کامیاران) نگارش خاطره

  • سهراب

    یکشنبه, 20 آذر 1401

    با سلام . اقا ما تو این گردنه مروارید ی روز سال ۱۳۷۱ تو برف کولاک سخت زمستان از بندر عباس عازم زنجان بودیم .میخواستیم بریم ی سر به پسرمون سرباز بود برنیم تو این گردنه مروارید گیر کردیم تو سخترین برف و کولا این گردنه که ی نفری به اسم مش حبیب که باغش کنار جاده بود به ما کمک کرد و رفت از باغ خودش چوب اینا اورد برامون اتش روشن کرد خیلی بهمون کمک کرد تا دنیا دنیاست ممنونشیم .

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.