مارنج

398

مارنج

مارنج، روستایی از توابع بخش موچش شهرستان کامیاران در استان کردستان ایران است. قدمت این روستا به ۳۰۰ سال پیش بازمی‌گردد، و یکی از روستاهای قدیمی منطقه ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای مارنج

مارنج

مارنج، روستایی از توابع بخش موچش شهرستان کامیاران در استان کردستان ایران است. قدمت این روستا به ۳۰۰ سال پیش بازمی‌گردد، و یکی از روستاهای قدیمی منطقه است.

فاصلهٔ روستای مارنج تا بخش موچش یک کیلومتر است، تا شهرستان کامیاران ۵۵ کیلومتر و تا شهرستان سنندج مرکز استان ۶۵ کیلومتر. پیشه اهالی روستای مارنج باغداری: گردو، زرد آلو، هلو و … و کشاورزی: گندم، نخود، عدس و … است. دانش آموزان مارنج ی تا پایه ششم ابتدایی در روستای خود درس می‌خوانند و برای مقاطع بالاتر به مدارس بخش موچش می‌روند. فامیلی اهالی روستای مارنج ساعدپناه می‌باشد.

جمعیت

این روستا در دهستان امیرآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۰۵۵ نفر (۲۷۰خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به مارنج نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.