گلیان (کامیاران)

387

گلیان (کامیاران)

گلیان (کامیاران)، روستای از توابع بخش مرکزی شهرستان کامیاران در استان کردستان ایران است. _این روستا در دهستان ژاورود قرار دارد و طبق آمار دهیار...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای گلیان (کامیاران)

گلیان (کامیاران)

گلیان (کامیاران)، روستای از توابع بخش مرکزی شهرستان کامیاران در استان کردستان ایران است.

_این روستا در دهستان ژاورود قرار دارد و طبق آمار دهیاری و شورای اسلامی ، جمعیت ان286نفر (۸۰ خانوار) بوده‌است.

_روستای گلیان در ۴۵ کیلومتری شهرستان کامیاران و از توابع کامیاران، بخش مرکزی، دهستان ژاورود بعد از روستاهای شاهینی وپشاباد قرار گرفته وجمعیت آن حدود۲۸۶ نفر و دارای ۸۰ خانوار می‌باشد شغل اصلی مردم کشاورزی و دامداری است و بخاطر قرار گرفتن آن در منطقه‌ای معتدل کوهستانی، دارای چشمه‌های فراوان می‌باشد. اهالی این روستا بیشتر باغ‌های گردو،زردالو و باغ سیب و گیلاس و انار های با کیفیت هست، و نصف زمین های روستا دیم هست و مابقی آبی است که مردم به کشت گندم و جو نخود و توت فرهنگی و فلفل سبز و گوجه فرنگی مشغول هستند ولی به دلیل نبود بازاری مناسب در استان و عدم آسفالت جاده روستا عایدی آنچانی ندارند اکثر جوان‌های روستا به کار قنادی و سنگ کاری مشغول هستند.

_از سری امکاناتی که در روستا فراهم است می توان 1: اب آشامیدنی سالم و دارای لوله کشی شبکه ای در روستا 2: خط تلفن روستای 3: آنتن دهی شبکه موبایل با اینترنت پر سرعت4: گاز شهری 5: خانه بهداشت 6: مدرسه ابتدایی 7:پارک کودک و ....در روستان نام برد.

_از سری کمبود های روستا می توان به : 1 عدم آسفالت جاده روستایی 2: عدم اجرای طرح هادی در روستا 3: نبود مدرسه راهنمایی که به این دلیل سالانه تعداد چشم گیری از دانش آموزان ترک تحصیل می کنند. 4: نبود یک تعاونی روستای جهت خرید محصولات کشاورزی مردم آن منطقه که به دلیل این امر مردم باید به میدان بار های کرمانشاه و سنندج روی بیاورند.

_اسامی شورا و دهیار و مسولین به شرح زیر می باشد:

1: کریم قربانی ماموستا

2: احمد مردوخی دهیار

3: خلیل عزیزی شورا

4: خلیل رستم گلیانی شورا

5: وفا عظیمی شورا

6: محمد مردوخیان مسئول مخابرات

7: حسن مردوخیان آبدار

_و هم چنین از معتمدین و افراد ریش سفید روستا می توان به آقایان حاج توفیق مردوخیان ، محمد سعید چوپانی ، غفار مردوخیان ،جبار فتاحی،حاج شیخ رشید مردوخیان، حبیب الله مردوخیان، فتح الله مردوخیان ، محمد خان مردوخیان ، امیر حامدی ، حاج محمود مردوخیان ، فارس رستم گلیانی ، عبدالمحمد عبدالفتاحی ، عبدالرحمان عبدالفتاحی و .........اشاره کرد.

  • شورا و دهیاری روستای گلیان

خاطرات شما از سفر به گلیان (کامیاران) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.