کومائین

238

کومائین

کومائین (به کردی: کۆمایین)، روستایی از توابع بخش موچش شهرستان کامیاران در استان کردستان ایران است. جمعیت این روستا در دهستان سورسور ق...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای کومائین

کومائین

کومائین (به کردی: کۆمایین)، روستایی از توابع بخش موچش شهرستان کامیاران در استان کردستان ایران است.

جمعیت

این روستا در دهستان سورسور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۸۶ نفر (۶۷خانوار) بوده‌است.

ریشۀ نام

هرودوت در تاریخ خود اشاره کرده که مادها در کومای‌ها زندگی می‌کرده‌اند. واژۀ کومای اغلب واژه‌ای یونانی دانسته‌شده و به دهکده ترجمه شده و گفته‌شده که هرودوت به اصل مادی این واژه اشاره‌ای نداشته‌است. بر این اساس واژۀ کومائین می‌تواند معنای دهکده داشته‌باشد. علاوه بر این در زبان کردی واژۀ کۆ به معنای جمع شدن و ماێ به معنای ماد است و بنابراین واژۀ کومایین علاوه بر این که می‌تواند معادلی برای کومای مورد اشارۀ هرودوت به معنای روستا باشد، می‌تواند واژه‌ای کُردی به معنای محل گردآمدن مادها نیز دانسته شود.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به کومائین نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.