رمشت

362

رمشت

رمشت، روستایی از توابع بخش موچش شهرستان کامیاران در استان کردستان ایران است . این روستا در ۵ کیلومتری موچش و ۲۴ کیلومتری شهر دهگلان واقع شده است . در ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای رمشت

رمشت

رمشت، روستایی از توابع بخش موچش شهرستان کامیاران در استان کردستان ایران است . این روستا در ۵ کیلومتری موچش و ۲۴ کیلومتری شهر دهگلان واقع شده است . در نزدیکی همین روستا سدی به تازگی در دست ساخت است که به سد رمشت مشهور است . شغل اهالی این روستا کشاورزی و دامپروری است . روستاهای حوالی رمشت به قرار زیرند : امیرآباد ، اَشکَفتان ، قُریدَر ، کِریان(محمد آباد) و کِیله گُلان و نیز شهر موچش .

رمشت طبیعت بکری دارد و با توجه به تاسیس سد در سالهای آتی، پتانسیل بالقوه ای برای تبدیل شدن به قطب گردشگریِ شهرستانهای کامیاران، دهگلان و حتی سنندج دارد.

جمعیت

این روستا در دهستان امیرآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۸۰ نفر (۹۶خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به رمشت نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.