خرسکانلو

257

خرسکانلو

پس کوه یا خرسکانلو (به کردی: خِرسان، به انگلیسی: KHERSSKANLUE) روستایی در دهستان سیوکانلو بخش مرکزی شهرستان شیروان استان خراسان شمالی ایران است...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای خرسکانلو

خرسکانلو

پس کوه یا خرسکانلو (به کردی: خِرسان، به انگلیسی: KHERSSKANLUE) روستایی در دهستان سیوکانلو بخش مرکزی شهرستان شیروان استان خراسان شمالی ایران است.

موقعیت

این روستا در فاصلهٔ ۲۴ کیلومتری شمال شرق شیروان واقع است که از طرف شمال به کوه‌های پتله‌گاه و از جنوب به روستاهای گدوگانلو (زیرکوه) و چارقالدی و زمینهای روستای قدیمی ذاکرانلو و از شرق به دامنهٔ کوه کولک و از غرب به کوه‌های منتهی به برج ذوالفقار محدود می‌گردد.

جمعیت

مردم روستا که جدیداً به پسکوه نامگذاری شده به زبان کردی کرمانجی صحبت می‌کنند. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۹۲ نفر (۲۹خانوار) بوده‌است.

ایل

خرسکانلوها، از ایل سیفکانلو هستند.

شغل اهالی

اقتصاد روستا متکی بر دامداری و کشاورزی است. دامداری این روستا به طریقهٔ نیمه کوچ انجام می‌شود.

ییلاق و قشلاق

ییلاق آنها کوه‌های اطراف روستا و قشلاقشان در پسکوه ترکمن صحراست. محصولات عمدهٔ آن: فراورده‌های دامی گندم و جو و امکانات روستا در حال حاضر شامل: راه خاکی، دبستان و مسجد می‌باشد.

منابع

  • مقیمی، محمد اسماعیل، جغرافیایی تاریخی شیروان، ناشر: معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی، نوبت اول ۱۳۷۰.

خاطرات شما از سفر به خرسکانلو نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.