طرسک

603

طرسک

طرسک، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار استان خراسان رضوی ایران. فاصلهٔ روستا تا شهر سبزوار ۷۰ کیلومتر و تا اولین روستا تقریباً پنج کیلومت...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای طرسک

طرسک

طرسک، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار استان خراسان رضوی ایران. فاصلهٔ روستا تا شهر سبزوار ۷۰ کیلومتر و تا اولین روستا تقریباً پنج کیلومتر می‌باشد. روستای طرسک در زمستان دارای آب و هوایی سرد و در بهار هوایی بسیار مطبوع و خوب است. این روستا دارای معادن سنگ کرومیت و مس می‌باشد و از نظر جغرافیای بارندگی از مناطق کم باران و نسبتاً خشک ایران است. شغل اکثر مردم کشاورزی و دامپروری می‌باشد اما بر اثر خشکسالی‌های متعدد جمعی از مردم به سایر شهرها خصوصاً تهران و سبزوار مهاجرت نموده‌اند، محصول قالب کشاورزان این روستا بادام است.

کوه کومیش با ارتفاع 2759متر که مرتفع ترین کوه در این منطقه است در مجاورت شمال روستا قرار دارد وتپه سبرگ با ارتفاع 1992متر در یک کیلومتری جنوب و جنوب غرب وتپه ی زلزله گاه با ارتفاع 1885متر در دو کیلومتری جنوب شرق آبادی قرار دارد. این روستا در فاصله ی 32کلیومتری جنوب غربی ششتمد قرار گرفته است.

از شمال روستا به همان کوه کومیش و از شرق همجوار با روستای تندک و از غرب با روستای اردیز و از جنوب تا مرز شهر بردسکن همجوار است.

وجه تسمیه:در گویش محلی به زمین های سفت و محکم طرسک گفته می شود، چون زمین این محل سخت و نسبتآ غیر قابل نفوذ است، به همین دلیل به این نام معروف است.

جمعیت

این روستا در دهستان تکاب کوه میش قرار داشته و بر اساس سرشماری سال 1395 جمعیت آن 363 نفر (159 خانوار) بوده‌است.

منابع

خاطرات شما از سفر به طرسک نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.