طبل (قشم)

232

طبل (قشم)

شهر طبل،مرکز بخش حرا شهرستان قشم در استان هرمزگان است. طبل در تاریخ ۱۳۹۸/۰۷/۰۶ طبق مصوبه دولت به شهر تبدیل شد. ویژگی ها...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای طبل (قشم)

طبل (قشم)


شهر طبل،مرکز بخش حرا شهرستان قشم در استان هرمزگان است.

طبل در تاریخ ۱۳۹۸/۰۷/۰۶ طبق مصوبه دولت به شهر تبدیل شد.

ویژگی ها

از قابلیت های شهر طبل مواردی همچون مرکز فرهنگی و زادگاه شیوخ نامی قشم(شیخ محمد علی امینی _ شیخ محمد صالح امینی ) و همینطور عنوان پایلوت گردشگری منطقه با دارا بودن سایت های گردشگری همچون جنگل حرا (اولین و تنها اسکله گردشگری جنگل حرا که ثبت ملی گردیده) کوه تاریخی کلات کشتاران(مربوط به دوران اسلامی) که میراث بر فرهنگ غنی و اصالت این منطقه از قشم است که در سال 92 به عنوان کوهی تاریخی به لیست آثار ملی اضافه گردیده و ثبت ملی شده است ،دیگر جاذبه های روستا بام قشم است که با طبیعت بی نظیر ، حیات وحش بکر و ارتفاعاتی با چشم انداز زیبا مطرح گردیده و در فاصله ای نزدیک از روستا قرار دارد . پیشه ی بیشتر اهالی روستا صیادی و کسب درآمد از طریق گردشگری میباشد ، وجود قایق های گردشگری در جنگل حرا و اقامتگاه های بوم گردی یا همان (کاشانه ی میهمان) به عنوان هتل های محلی کمک شایانی به اقتصاد محلی مردم کرده است .خوشبختانه شهر طبل با همبستگی اجتماعی بالا زبانزد میباشد که نمو این امر در مناسک و مناسبت های مختلف میتوان به وضوح درک کرد.

جمعیت

این شهر در دهستان صلخ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰۶۹ نفر بوده‌است.

جستارهای وابسته

  • فهرست روستاهای ایران

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

*از آبان 1398 از روستا به شهر تبدیل شد در حال حاضر شهر می باشد

خاطرات شما از سفر به طبل (قشم) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.