سهلی

176

سهلی

سهیلی روستایی است در بخش حرا از توابع شهرستان قشم در استان هرمزگان واقع در جنوب ایران. این روستا ۳۰۰ خانوار و ومردم روستا به لهجه جزیرتی که لهج...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای سهلی

سهلی

سهیلی روستایی است در بخش حرا از توابع شهرستان قشم در استان هرمزگان واقع در جنوب ایران.

این روستا ۳۰۰ خانوار و ومردم روستا به لهجه جزیرتی که لهجی بین زبان عربی و بندری است. نام گذاری این منطقه بر میگردد به صلح دو قبیله بنی معین و باسعیدی

مناطق گردشگری

  • جنگل حرا اسکله سهیلی؛ جنگل حرا یکی از منابع طبیعی و گردشگری جزیره قشم و همچنین روستای سهیلی به حساب می آید که در خود انبوهی از درختان و پرندگان زیادی جای داده است و مردم روستا در آنجا مشغول صیادی و اشتغال زایی هستن و همواره یکی پربازدیدترین منطقه جزیره قشم به شمار می آید.
  • بام سهیلی(کوه سموران)؛بام سهیلی یا همان کوه سموران یکی دیگر از مناطق جذاب و گردشگری جزیره قشم و روستای سهیلی به شمار آید که امکان دیدن دریا را از هردو سوی جنوبی و شمالی جزیره را به شما می دهد.همچنین جزیره هنگام از بالای کوه قابل مشاهده می باشد.در بالای آن معمولا‌‌ بادهای خنکی می وزد که از سمت دریا می آیند و دمای آن را ۲ الی ۳ درجه خنک تر میکند.

خاطرات شما از سفر به سهلی نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.