دولاب (قشم)

186

دولاب (قشم)

دولاب، روستایی از توابع بخش حرا شهرستان قشم در استان هرمزگان ایران است و در شرق باسعیدو قرار دارد. علت نام این روستا را محتمل به دلیل وجود چاه‌های آب ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای دولاب (قشم)

دولاب (قشم)

دولاب، روستایی از توابع بخش حرا شهرستان قشم در استان هرمزگان ایران است و در شرق باسعیدو قرار دارد. علت نام این روستا را محتمل به دلیل وجود چاه‌های آب شیرین در این منطقه در زمان گذشته می‌دانند که آب آن را با دولاب به سطح زمین انتقال می‌دانند. امروزه نیز از این روش برای تأمین آب بخش‌هایی از جزیره قشم استفاده می‌کنند.

جمعیت

این روستا در دهستان دولاب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۱۲۵ نفر (۲۴۳خانوار) بوده‌است. سطح سواد در این روستا در مقایسه با سایر روستاها بالا بوده و تعداد زیادی فارغ‌التحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا از این روستا وارد جامعه شده‌اند همچنین این روستا با دارا بودن چندین وبلاگ‌نویس فعال در زمینه فضای مجازی نیز پیشرو است.

جستارهای وابسته

  • فهرست روستاهای ایران

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

نگارخانه

خاطرات شما از سفر به دولاب (قشم) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.