همیانه

395

همیانه

همیانه، روستایی از توابع بخش سیلاخور شهرستان دورود در استان لرستان ایران است. اهالی این روستا بیشتر ساکن دورود و بروجرد هستند و نام فامیل اکثر ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای همیانه

همیانه

همیانه، روستایی از توابع بخش سیلاخور شهرستان دورود در استان لرستان ایران است.

اهالی این روستا بیشتر ساکن دورود و بروجرد هستند و نام فامیل اکثر آنها هاشمی است که بر گرفته از نام بزرگ روستا کدخدا هاشمعلی بوده .ایلاتی که در این روستا سکنی یافته اند :ایل زندیه،چگنی(میرزاوند) باجولوند(خرمی)،گراوند. در این روستا تپه باستانی به‌زبان محلی (تپه گردله) وجود دارد که به عهد سلجوقیان برمی‌گردد.تپه سراب همیانه مربوط به دوره اشکانیان است و در ۲۰۰ متری شمال روستای همیانه واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۱۹۸۰۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. تولید برنج این روستا یکی از با کیفیت‌ترین و مرغوبترین برنج‌های ایران می‌باشد. فاصله این روستا تا مرکز شهر دورود ۲۷ کیلومتر و تا شهرستان بروجرد ۴۴ کیلومتر می‌باشد. روستای همیانه از شمال به روستای افراونده از جنوب به روستای دایی چی و یزد گرد از شرق به روستای دوخواهران و از غرب به روستای قاضی آباد همسایه و هم‌مرز است.

جمعیت

این روستا در دهستان سیلاخور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۲ نفر (۵۵ خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به همیانه نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.