ناصرالدین

360

ناصرالدین

ناصرالدین (دورود)، منطقه ای از توابع بخش مرکزی شهرستان دورود در استان لرستان ایران است. این منطقه یکی از بزرگترین محله های استان لرستان که در شهرس...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای ناصرالدین

ناصرالدین


ناصرالدین (دورود)، منطقه ای از توابع بخش مرکزی شهرستان دورود در استان لرستان ایران است. این منطقه یکی از بزرگترین محله های استان لرستان که در شهرستان دورود قرار دارد. جمعیت آن سال های اخیر درحال رشد است به طوری که بیشتر زمین های کشاورزی این منطقه مسکونی شده است.ناصرالدین دارای آب و هوای کوهستانی زمین دشتی صاف و همواری دارد این ویژگی افراد زیادی را جهت سکونت جذب کرده است. از طریق جاده ناصرالدین به روستا ها و امام زاده های اطراف (امامزاده پیر خلیل) دسترسی داشت و به همین دلیل این منطقه در مناسبت های مذهبی و جشن ها بیشترین شلوغی و ترافیک را در خود جای داده است. ناصرالدین درگذشته جز دهستان ژان بود اما در سال ۱۳۹۰ به یکی از محله های دورود ملحق شد.به دلیل مهاجر پذیر بودن این منطقه گویش ها و زبان های مختلفی در بین این جوامع رایج است که رایج ترین آنها: لری_ترکی_بختیاری_لکی و فارسی است.

تپه ناصرالدین

جمعیت

این منطقه در دهستان ژان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن 18.636 نفر (2.323خانوار) بوده‌است.

جستارهای وابسته

  • فهرست روستاهای ایران

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به ناصرالدین نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.