دوخواهران

317

دوخواهران

دوخواهران، روستایی از توابع بخش سیلاخور شهرستان دورود در استان لرستان ایران است؛ که دومین روستای تولیدکننده زردآلو در ایران می‌باشد. روستای دوخ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای دوخواهران

دوخواهران

دوخواهران، روستایی از توابع بخش سیلاخور شهرستان دورود در استان لرستان ایران است؛ که دومین روستای تولیدکننده زردآلو در ایران می‌باشد.

روستای دوخواهران دارای مکان‌های تفریحی از قبل دره چنار. دره سیچوع. دارونوع. جو چواشع. کوه زرد. چشمه داریاب. چشمه کوره می‌باشد.

روستای دوخواهران تقریباً ۲ کیلومتر پایین‌تر از سد مروک می‌باشد که از روستاهای پرآب کشور به حساب می‌آید.

تولید برنج این روستا یکی از با کیفیت‌ترین و مرغوبترین برنج‌های محلی ایران می‌باشد. فاصله این روستا تا مرکز شهر دورود ۲۱ کیلومتر می‌باشد.

حمام روستای دوخواهران مربوط به دوره قاجاریه می‌باشد که در سال ۱۳۸۵با شماره ثبت۱۸۵۲۳به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

دوخواهران از شمال به روستای مروک از جنوب به روستای دایی چین و یزد گرد از شرق به روستای کوشک و از غرب به روستای همیانه همسایه و هم‌مرز است. نوشتار این مطالب محمددالوند

جمعیت

این روستا در دهستان سیلاخور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۰ نفر (۷خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به دوخواهران نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.