میرگه دریژ

249

میرگه دریژ

میرگه دریژ، روستایی از توابع بخش خاوومیرآباد شهرستان مریوان در [[استان کردستان]] ایران است. دهیاری میرگهدریژ روستای میرگهدریژ از توابع بخش خاوو...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای میرگه دریژ

میرگه دریژ

میرگه دریژ، روستایی از توابع بخش خاوومیرآباد شهرستان مریوان در [[استان کردستان]] ایران است. دهیاری میرگهدریژ

روستای میرگهدریژ از توابع بخش خاوومیرآباد در 27 کیلومتری شمال شهر مریوان واقع شده که بنا بهدستور وزارت کشور و ادارات مربوطه از سال 1392 نهاد دهیاری در روستای میرگهدریژ تاسیس شد که از آن پس دهیاری با توجه به اعتبارت موجود و درآمد ها فعالیت عمرانی خود را در جهت آبادانی و توسعه روستا باهمکاری اهالی محترم شروع به کار کرد. در سال 1392 با انتخاب اعضای شورای اسلامی روستای میرگهدریژ و مورد تائید اهالی محترم روستا آقای کمال پناهی نیا به عنوان دهیار روستا به بخشداری معرفی و انتصاب گردید .

در سال 1393 دهیاری با اعتبارات دهیاری و خودیاری از طرف اهالی محترم روستا اولین فعالیت عمرانی خود را در جهت پاکیزه نگه داشتن و حفظ بهداشت محیط روستا با ایجاد جایگاه فضولات حیوانی و دفع زباله در روستا شروع به کار کرد . در سال 1394 دومین فعالیت خود را با کمک اهالی محترم روستا و همچنین اعتبارات دهیاری اقدام به خرید لوازم پارک کودک و ایجاد محیطی شاد برای بچه ها در داخل روستا اقدام کرد. در سال 1395 جهت جلوگیری از بیماری و مرض های واگیر دار و ایجاد محیطی مطبوع و دلنش روستای و جوی نوید بخش بدون آلودگی محیط و بوهای نا مطبوع در هر جای از روستا با اعتبارات دهیاری و خودیاری مردم روستا اقدام به دفع بهداشتی کامل فاضلاب روستا کرد . در سال 1396 اقدام به لایه روبی رودخانه فصلی مرکز روستا با ایجاد دیوار حائل و ساخت دال بتنی بر روی رودخانه که توسعه و ایجاد میدان بزرگی در مرکز روستا را بههمراه داشت. و همچنین اقدام به تعویض کامل مجرای آب شرب روستا با همکاری اداره آب و فاضلاب روستای کرد. در سال 1396 تا سال 1397 باتوجه به اعتبارات دهیاری اقدام به دیوار حائل و جدول کشی کامل روستا با مشارکت و خودیاری اهالی محترم روستا کرد که طی این دوسال تمام خیابان اصلی روستا جدول کشی شد .

جمعیت

این روستا در دهستان خاوومیرآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۳۲ نفر (۴۹خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به میرگه دریژ نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.