میلاق

370

میلاق

میلاق، روستایی از توابع بخش آبگرم شهرستان آوج در استان قزوین ایران است؛ و با روستاهای کلنجین، مصرآباد، وروق، اک، تخت میلاق و میندک همجوار می‌باشد. میل...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای میلاق

میلاق

میلاق، روستایی از توابع بخش آبگرم شهرستان آوج در استان قزوین ایران است؛ و با روستاهای کلنجین، مصرآباد، وروق، اک، تخت میلاق و میندک همجوار می‌باشد. میلاق در لغت‌نامهٔ دهخدا

میلاق، (اِخ) دهی است از دهستان خرقان شرقی بخش آوج شهرستان قزوین ، واقع در ۲۴ هزارگزی خاور آوج با ۳۸۵ تن سکنه، آب آن از چشمه و رودخانه و راه آن مالرو است. (از فرهنگ جغرافیایی ایران ج ۱).

جمعیت

این روستا در دهستان خرقان شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۵ نفر (۲۴ خانوار) بوده‌است که تعدادی از این خانوارها فصلی می‌باشند که در فصل بهار و تابستان و اوایل پاییز که فصل سرما آغاز نشده، در روستا به کار کشاورزی و دامداری و زنبورداری مشغول هستند و با شروع فصل سرما به شهرهای همجوار مراجعت می‌نمایند.

معیشت

به دلیل شرایط اقلیمی و کوهستانی بودن روستا بیشتر درآمد اهالی دامداری، کشاورزی و زنبورداری می‌باشد وعسل این روستا از مرغوبیت خاصی برخوردار است طوری که سالانه در حدود ۲ تن عسل مرغوب و با کیفیت در این روستا تولید و به فروش می‌رسد.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به میلاق نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.