کامشکان

713

کامشکان

کامشکان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان آوج در استان قزوین ایران است. . جمعیت این روستا در دهستان حصار ولیعص...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای کامشکان

کامشکان

کامشکان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان آوج در استان قزوین ایران است. .

جمعیت

این روستا در دهستان حصار ولیعصر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۶ نفر (۳۱خانوار) بوده‌است. درزلزله سال ۱۳۸۱ این روستا تا ۴۰ درصد تخریب شد و باکمک دولت و اهدای وام و کمک بلاعوض اکثر خانه های آن با مصالح مقاوم و بروز بازسازی گردید این روستا آب و هوای بسیار مطبوع و خنکی در تابستان و بسیار سرد در زمستان دارد مردم این روستا اغلب ازصنف آهن‌فروش شهرتهران هستند و همگی در تهران ساکن هستند و درفصول گرم سال جهت تفرج به این روستا عزیمت می‌کنند. تعداد خانوارهای فصلی این روستایی ییلاقی ۳۷۰ خانوار می‌باشد که اغلب به شهرهایی چون تهران و کرج عزیمت کرده، ولی با ساخت منازلی زیبا و چشم‌نواز در آن، همه ساله در بهار و تابستان، این منطقه را برای گذران اوقات فراغت و استراحت خود انتخاب می‌کنند. در این روستا خانه‌های ویلایی زیادی وجود دارد.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به کامشکان نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.