دراجین دن

172

دراجین دن

دراجین دن روستایی در دهستان گزور بخش مینان شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان ایران است. دراجین دن روستایی بسیار زیبا و سرسبز است.و هوای سرد...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای دراجین دن

دراجین دن

دراجین دن روستایی در دهستان گزور بخش مینان شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان ایران است.

دراجین دن روستایی بسیار زیبا و سرسبز است.و هوای سرد و کوهستانی دارد.و درختانی مانند نخل خرما،انار، انجیر، زردآلو و مرکباتی مانند لیمو و پرتقال به وفور دیده می شود. با توجه به اینکه منطقه کوهستانی و نسبتا سردی دارد درختانی مانند پسته و بادام وحشی با اقیلم آن سازگاری دارند.و کوهستان آن دارای گیاهان دارویی بسیاری دارد.و این روستای زیبا دارای دو منطقه گردشگری به نام های رگان که چشمه طبیعی و گوارایی دارد و انواع درختان موجود میباشد که اکثرا انار و انجیر دارد و منطقه گردشگری جکان که زبانزد خاص و عام میباشد چون بسیار جایی بکر و زیبا شامل درختان گیاهان دارویی و سنگ نگاره میباشد.و همچنین کوهستانهای این منطقه شامل پرندگان از قبیل کبک وحشی و بلدرچین میباشد و با توجه به گفته اهالی بز کوهی خرگوش کوهی روباه و پلنگ مشاهده شده است.

جمعیت

بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۵۲۳ نفر (۱۵۶خانوار) بوده‌است.

۱۳۹۹ ۵۲۳ +۵۵٪

منابع

خاطرات شما از سفر به دراجین دن نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.