رحمت‌آباد (خرمدره)

343

رحمت‌آباد (خرمدره)

رحمت آباد یکی از روستا های دهستان خرمدره واقع در شهرستان خرمدره می باشد ، پیشۀ اکثر ساکنان آن کشاورزی و در مواردی دامداری است ، عمده محصول تولید شده در آن ان...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای رحمت‌آباد (خرمدره)

رحمت‌آباد (خرمدره)

رحمت آباد یکی از روستا های دهستان خرمدره واقع در شهرستان خرمدره می باشد ، پیشۀ اکثر ساکنان آن کشاورزی و در مواردی دامداری است ، عمده محصول تولید شده در آن انگور است که یکی از مرغوب ترین انگور های این منطقه می باشد ، هم اکنون این روستا دارای غسالخانه ، خانۀ بهداشت ،مسجد ، مدرسۀ آموزش های ابتدایی و مخابرات می باشد.

سابقا این روستا جزء دهستان ابهررود بود که بعد از تشکیل فرمانداری خرمدره ، به دهستان خرمدره پیوست.

جمعیت

طبق سرشماری سال 1395 جمعیت این روستا 854 نفر بوده که 434 نفر آن مرد و 420 نفر آن زن بوده اند.

محله های روستا

در حال حاضر محله های اصلی روستا که با نام در بین اهالی شناخته می شوند عبارت اند از : «قالا قاپوسو» ، «خرمن یری» و «تپه» ؛ از اهالی منقول است که سابقا روستا حصاری داشته است و نام «قلعه» بر روی آن از آنجا نشئت میگیرد(که هم اکنون اثری از آن باقی نیست) ،جای درِ آن حصار هم اکنون مشخص است و اطراف آن محله ای با همان عنوان («قالا قاپوسو» (به فارسی: در قلعه)) نامیده می شود ، محل دیگر «تپه» است که در گذشته گورستان روستا در پایین آن تپه قرار داشته است( گورستان کنونی بالای تپه است) ، محله ای که در حدود سی سال اخیر شکل گرفته «خرمن یری» ( به فارسی: زمین خرمن) است که سابقا محل کوبیدن خرمن بوده.

آبشار رحمت آباد

یکی از شاخه های ابهررود که از روستای کینه ورس سرچشمه می گیرد، از زمین های پایین دست این روستا عبور می کند ، عبور این رودخانه باعث پدید آمدن یک آبشار کم ارتفاع لکن عریض شده است ، این آبشار می تواند به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در منطقه قرار بگیرد.


منابع

  • کتاب گیتاشناسی ایران جلد سوم- عباس جعفری – چاپ 1384

خاطرات شما از سفر به رحمت‌آباد (خرمدره) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.