نیازآباد (ترکمن)

200

نیازآباد (ترکمن)

نیازآباد روستایی در دهستان قره‌سو غربی بخش سیجوال شهرستان ترکمن استان گلستان ایران است. بخش عمده مردم‌ این روستا به دامپروری مشغول می باشند. علت اسکان...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای نیازآباد (ترکمن)

نیازآباد (ترکمن)

نیازآباد روستایی در دهستان قره‌سو غربی بخش سیجوال شهرستان ترکمن استان گلستان ایران است. بخش عمده مردم‌ این روستا به دامپروری مشغول می باشند. علت اسکان اولیه مردم صید ماهی از رودخانا قره سو بوده است. در سال ۱۳۷۸ انتخابات شهر و روستا رسما برگزار گردید . اولین اعضای شورای اسلامی آقایان حاجی محمد آرازی قوجق و ابراهیم تراج و سلطان محمد گنبدی و عبدالوهاب قرنجیک و عاشور کر بودند. این‌ روستا از طرف جنوب اولین‌روستای شهرستان ترکمن‌ است. در سال ۱۳۹۰ به مرکز دهستان ارتقا یافته است. قدیمی ترین مساجد روستا خاتم الانبیا با امامت یوسف اخوند کم در نیمه شرقی محل و مسجد تایلی اخوند قرجه درنیمه غربی محل به امامت فرزندش احمد اخوند اقامه میشود. به لحاظ معیشتی و اقتصادی چون قطب دام در منطقه بحساب می اید طی دهه اخیر پیشرفت چشمگیری کرده است و همچنین با پیشرفت علم و دانش در این منطقه یکی از چهره های برجسته حسابداری کشت و صنعت (دام های مولد و غیر مولد) در ایران آقای امید توراجی از این روستا ظهور کرده اند.

جالب است در این روستا مهاجرت به شهر منفی است و از شهر یا سایر روستاها در آن سکنی می گزینند.

جمعیت

بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۲٬۲۲۶ نفر (۵۷۸خانوار) بوده‌است.

منابع

خاطرات شما از سفر به نیازآباد (ترکمن) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.