۱۹ واحد تولیدی و صنعتی کهگیلویه وبویراحمد تعیین تکلیف شدند

۱۹ واحد تولیدی و صنعتی کهگیلویه وبویراحمد تعیین تکلیف شدند

433

۱۹ واحد تولیدی و صنعتی کهگیلویه وبویراحمد تعیین تکلیف شدند

یاسوج – ایرنا- ۱۹ واحد راکد و نیمه فعال تولیدی در استان کهگیلویه وبویراحمد امروز سه شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و تعیین تکلیف شدند....

۱۹ واحد تولیدی و صنعتی کهگیلویه وبویراحمد تعیین تکلیف شدند

یاسوج – ایرنا- ۱۹ واحد راکد و نیمه فعال تولیدی در استان کهگیلویه وبویراحمد امروز سه شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و تعیین تکلیف شدند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس مصوبه امروز کارگروه تسهیل برای ۹ واحد تولیدی راکد و یا نیمه فعال در استان به مبلغ بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات پیش بینی شد و ۱۰ واحد دیگر نیمه فعال نیز کمک های بلاعوض و سرمایه در گردش دریافت خواهند کرد.

سید حشمت الله صمیمی دوست یادآور شد: با توجه به دستور رئیس جمهوری و ابلاغ آن از سوی معاونت اقتصادی وزیر کشور تمامی واحدهای راکد و یا نیمه فعال در تملک بانک ها باید در اسرع وقت تعیین تکلیف و شرایط بازگرداندن آنها به چرخه تولید فراهم شود.

وی تصریح کرد که دولت به شدت بر روی این مهم تاکید دارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، بهمراه برخی دستگاه ها از جمله اقتصاد و دارایی، اتاق بازرگانی و حوزه اقتصادی استانداری و با هماهنگی بانک های عامل تمامی واحدهای در تملک بانک ها و مشکل دار را شناسایی و به دبیرخانه کارگروه تسهیل مطرح تا برای رفع مشکلات آنها چاره اندیشی شود.

بر اساس ارزیابی ها و آمار بانک مرکزی تا سال ۱۳۹۶ افزون بر ۲ هزار و ۲۶ طرح تولیدی در حوزه های مختلف در سراسر کشور در تملک بانک ها بود.

بر اساس آخرین آمار و بررسی های انجام شده تعداد واحدهای در تملک بانک ها تا یک ماه گذشته به کمتر از ۸۰۰ مورد رسیده است.

صمیمی دوست تاکید کرد: فرمانداران که تا پیش از این مصوبه چندان در روند اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین وضعیت طرح های مشکل دار دخیل نبودند با دستور رئیس جمهوری و حوزه اقتصادی وزارت کشور نیز موظف هستند در تمامی مسائل، مشکلات و چالش های موجود این طرح ها را از صفر تا ۱۰۰ آنها را به دقت مورد رصد دقیق قرار دهند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: آخرین وضعیت طرح های مشکل دار در بخش های مختلف از سوی دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان در دست بررسی و احصا برای تعیین تکلیف نهایی است.

سالار حسین پور اظهار داشت: همچنان برغم تاکید ویژه رئیس جمهوری، معاون اول و حتی وزارتخانه های مربوطه برای عدم سخت گیری های بی مورد از سوی بانک های عامل برای تسهیل در روند پرداخت تسهیلات بانکی و رونق تولید اما به نظر برخی بانک ها به این مهم کم توجه هستند و به راه سخت و ایجاد موانع به جای تسهیل گری در زمینه طرح های مشکل دار تولیدی ادامه می دهند.

هم اینک کمتر از ۳۵ درصد این واحدها راکد هستند و ظرف سه سال گذشته ۱۳۰ طرح صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مناطق مختلف استان با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند

۴۴۴ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲۷۰ هزار میلیارد ریال در این استان در حال اجراست.

تعداد کل واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان ۶۴۳ واحد است که ۵۷۲ مورد از این تعداد فعال هستند.

میزان سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده این استان افزون بر ۶ هزار و ۶۴ میلیارد ریال است.

بر اساس آمارها بخش صنعت، ۳۶ درصد سهم اشتغال این استان را در اختیار دارد.

 

خاطرات شما از سفر به ۱۹ واحد تولیدی و صنعتی کهگیلویه وبویراحمد تعیین تکلیف شدند نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.