آیین بزرگداشت شهید سلیمانی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

آیین بزرگداشت شهید سلیمانی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

447

آیین بزرگداشت شهید سلیمانی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

ایرنا- کرمانشاه- مراسم بزرگداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی روز سه شنبه با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مسجد این دانشگاه برگزار شد.عکاس:عب...

آیین بزرگداشت شهید سلیمانی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

ایرنا- کرمانشاه- مراسم بزرگداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی روز سه شنبه با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مسجد این دانشگاه برگزار شد.عکاس:عبادالله آذرگون

نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه در این مراسم که در مسجد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، گفت: اگر به توصیفات حضرت علی (ع) از مالک اشتر نگاه کنیم می بینیم همه آن خصوصیت در سردار سلیمانی وجود داشت.

حجت الاسلام محمدامین جلیلیان، سپس به توصیفات مالک اشتر در دیدگاه حضرت علی (ع) اشاره کرد و اظهارداشت: پیروی از ولایت، پناه مظلوم بودن، شجاعت در میدان نبرد، بصیرت و هوشیاری، اخلاق مداری و ظلم ستیزی از جمله توصیفات مالک اشتر است که همه این ویژگی ها در سردار سلیمانی مصداق بارز بود.

وی با اشاره به ترور فیزیکی سرداران اسلام توسط دشمنان جنایتکار گفت: دشمنان عماد مغنیه و عباس موسوی در جبهه مقاومت را ترور و به شهادت رساندند فکر می کردند محور مقاومت با حذف آنها تضعیف و کارشان تمام است اما دیدند حسن نصرالله ها جانشین آنها شد.

جلیلیان همچنین با اشاره به شهادت آیت الله بهشتی در اوایل انقلاب افزود: همه فکر می کردند دیگر کسی جانشین شهید بهشتی نمی شود اما دشمنان دیدند چه فرزندان رشیدی همچون سردار سلیمانی در دامن انقلاب اسلامی سر بر آوردند.  

او سردار سلیمانی را مصداق کلمه طیبه آیه قرآن دانست که هم حیات و هم شهادت او با عزت بود و خداوند او را عزیر کرده بود و این را ما در مراسم تشییع پیکر مطهر او در چند روز گذشته دیده ایم.

نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه سپس اظهار داشت: انتقام از خون این شهید بزرگ باید در همه عرصه ها باشد نه فقط نظامی بلکه در بعد فرهنگی نیز باید انتقام بگیریم.

جلیلیان در پایان خون پاک شهید سلیمانی را مایه وحدت ملت ایران حول محور ولایت و انسجام داخلی در برابر دشمنان دانست که جهان را به حیرت وا داشت.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

براساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

خاطرات شما از سفر به آیین بزرگداشت شهید سلیمانی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.