۲ مسیر سیل زده در سیستان و بلوچستان بازگشایی شد

۲ مسیر سیل زده در سیستان و بلوچستان بازگشایی شد

497

۲ مسیر سیل زده در سیستان و بلوچستان بازگشایی شد

زاهدان- ایرنا- معاون مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۲ مسیر دلگان - زهکلوت و سیب و سوران - پشت کوه با فروکش کردن طغیان رودخانه‌های محلی دقایقی پیش...

۲ مسیر سیل زده در سیستان و بلوچستان بازگشایی شد

زاهدان- ایرنا- معاون مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۲ مسیر دلگان - زهکلوت و سیب و سوران - پشت کوه با فروکش کردن طغیان رودخانه‌های محلی دقایقی پیش بازگشایی شد.

روح الله سرگزی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۹ مسیر ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته به دلیل وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی بسته شده بود که با بازگشایی این ۲ مسیر همچنان هفت مسیر شامل فنوج - اسپکه، فنوج - کتیج - رمشک، بزمان -دلگان، ایرانشهر -دلگان، جلگه - چاه هاشم، ایرانشهر - مهرستان و ایرانشهر - خیرآباد بسته است. وی ادامه داد: تلاش نیروهای راهداری و پلیس راه برای بازگشایی این مسیر همچنان ادامه دارد. معاون مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی رگبار متوسط تا سنگین، رعد و برق و تگرگ همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی از ۱۴ تا ۱۶ دی در مناطق مرکزی و جنوب این استان گزارش شد که بیشترین بارش‌های این مدت با ۹۰ میلی‌متر در تمندان خاش بود.

وی بیان کرد: بارندگی‌های اخیر علاوه‌بر تعطیلی مدارس برخی شهرستان‌های سیستان و بلوچستان سبب آسیب به برخی واحدهای مسکونی شد به طوریکه سیل زدگان توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در چادر اسکان اضطراری داده شدند.

 معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: شهر راسک مرکز شهرستان سرباز در جنوب این استان در شبانه روز گذشته با ارتفاع بارش ۲۴.۵ میلی متر پر باران‌ترین شهر کشور بود.

دوست‌محمد کلیم اظهار داشت: سامانه بارشی که از روز شنبه فعالیتش را در سیستان و بلوچستان آغاز کرد، در ۲ روز گذشته به اوج خود رسید به طوریکه در این مدت شهرهای سیستان و بلوچستان در ردیف پربارش‌ترین شهرهای کشور قرار گرفتند. وی ادامه داد: در شبانه روز منتهی به ساعت ۹:۳۰ امروز راسک با ۲۴.۵ میلی‌متر باران پربارش ترین شهر کشور شد، روز گذشته نیز خاش با حدود ۵۳ میلی متر باران، دومین شهر پر باران کشور شده بود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان از ورود سامانه بارشی جدید به استان خبر داد و گفت: از روز جمعه پیش رو سامانه بارشی دیگری در سطح استان آغاز می شود که انتظار بارش های قابل توجه از این سامانه می رود.

خاطرات شما از سفر به ۲ مسیر سیل زده در سیستان و بلوچستان بازگشایی شد نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.