دانشگاه علمی کاربردی به دنبال اشتغال‌آفرینی مبتنی بر منابع بومی است

دانشگاه علمی کاربردی به دنبال اشتغال‌آفرینی مبتنی بر منابع بومی است

472

دانشگاه علمی کاربردی به دنبال اشتغال‌آفرینی مبتنی بر منابع بومی است

سمنان-ایرنا-مدیر کل پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: این دانشگاه نوآوری در اشتغالزایی را با تمرکز بر منابع بومی دنبال می‌کند....

دانشگاه علمی کاربردی به دنبال اشتغال‌آفرینی مبتنی بر منابع بومی است

سمنان-ایرنا-مدیر کل پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: این دانشگاه نوآوری در اشتغالزایی را با تمرکز بر منابع بومی دنبال می‌کند.

محمدحسین موسی‌زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه آیین افتتاح مرکز نوآوری پالنده صاف سمنان گفت: توجه به ظرفیت‌های بومی، توسعه ملی و اشتغال را به دنبال خواهد داشت و دانشگاه علمی کاربردی در اشتغال و نوآوری با تاکید بر منابع بومی پیشتاز است.

وی یادآور شد: از مهم ترین اهداف مراکز نوآوری این دانشگاه توسعه ثروت بومی با توجه به ظرفیت‌های منطقه است.   وی بیان کرد: رویدادهای شتابی که دانشگاه علمی کاربردی به صورت تخصصی به آن می پردازد با توجه به ظرفیت های منطقه  و بر اساس دانش موجود است.

موسی زاده افزود: استان سمنان دارای ظرفیت معادن، کارخانه ها  و دانش گچ است و سرمایه گذران اصلی این صنعت در استان سمنان هستند و تاسیس مرکز نوآوری علمی کاربردی پالنده صاف با تاکید بر صنعت گچ می تواند آینده اقتصادی بهتری را رقم بزند.  

وی ادامه داد : دانشگاه علمی کاربردی دانش را از جنبه سخت افزاری و نرم افزاری بررسی می کند و اگر منطقه ای مانند سمنان دارای ظرفیت سخت افزاری مانند کارخانجات تولید گچ باشد، به خلق بازار و محصول جدید نیز از جنبه نرم افزاری تاکید می شود.  

موسی زاده اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی کشور دارای ۱۵۲ مرکز نوآوری تخصصی است و ظرفیت ایجاد این مراکز تا ۳۰۰ واحد وجود دارد.

مدیر کل پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت : این دانشگاه در نمایشگاه نوآوری در هفته پژوهش به عنوان غرفه برتر معرفی شد و نزدیک به ۱۶ قرارداد بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در این زمینه منعقد شد که امید است به مرحله عملیاتی منجر شود.

مرکز نوآوری پالنده صاف سمنان با تاکید بر بهره وری و نوآوری در صنعت گچ امروز با حضور موسی زاده در دانشگاه علمی کاربردی سمنان افتتاح شد.

استان سمنان حدود ۴۰ کارخانه گچ دارد و ۸۰ درصد گچ کشور در این استان ذخیره شده است.

خاطرات شما از سفر به دانشگاه علمی کاربردی به دنبال اشتغال‌آفرینی مبتنی بر منابع بومی است نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.