هشدار مدیریت بحران خوزستان نسبت به ورود یک سامانه بارشی

هشدار مدیریت بحران خوزستان نسبت به ورود یک سامانه بارشی

483

هشدار مدیریت بحران خوزستان نسبت به ورود یک سامانه بارشی

اهواز - ایرنا - اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نسبت به تقویت سامانه بارشی از اواسط روز چهارشنبه تا اواسط پنجشنبه (۱۸ و ۱۹ دی جاری) اخطاریه صادر کرد....

هشدار مدیریت بحران خوزستان نسبت به ورود یک سامانه بارشی

اهواز - ایرنا - اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نسبت به تقویت سامانه بارشی از اواسط روز چهارشنبه تا اواسط پنجشنبه (۱۸ و ۱۹ دی جاری) اخطاریه صادر کرد.

به گزارش ایرنا  براساس اطلاعیه  مدیریت بحران خوزستان و با توجه به اخطاریه شماره ۲۰ هواشناسی خوزستان این سامانه بارشی در مناطق شمال شرق خوزستان مانند اندیکا، شمال شرق لالی و…، شرق مانند ایذه، باغملک و…، و شمال استان مانند سردشت و شهیون دزفول و…  را متاثر از خود خواهد کرد.

 احتمال وقوع رگبار باران، رعد و برق، وزش باد متوسط و گاهی تندباد لحظه ای، بارش برف در ارتفاعات و شهرهای مرتفع، ریزش تگرگ در مناطق مستعد و مواج شدن شمال خلیج فارس در روزها و مناطق یاد شده وجود دارد.

بر اساس این اخطاریه آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق مستعد، طغیان مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، صاعقه، احتمال ریزش تگرگ، بارش برف و مواج شدن شمال خلیج فارس از جمله اثرات این مخاطره برشمرده شده است.

ستاد بحران خوزستان ضمن اعلام تداوم آماده باش به فرمانداری‌ها و ستادهای بحران شهرستان‌ها دستور داده است که صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم واقدامات پیشگیرانه، اطلاع رسانی مستمر و ارایه توصیه‌های ایمنی به شهروندان به ویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، مسافران، صیادان، رانندگان و افرادساکن در مناطق در معرض خطر سیل، صاعقه، ریزش برف و تگرگ، تندباد و سایر حوادث احتمالی و اتخاذ سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستورکار قرار دهند.

پرهیز از توقف در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در تردد، اقدامات پیشگیرانه برای سیلاب، تگرگ و صاعقه و اجتناب از تردد با شناورهای سبک در آب‌های جنوبی توصیه شده است.

بر اساس گزارش ایرنا بر اثر بارش شدید باران در تاریخ ۲۵ آذر امسال چند شهر خوزستان از جمله اهواز دچار آبگرفتگی شدند و جمعیت هلال احمرخوزستان برای امدادرسانی به ساکنان مناطق آبگرفته پنج اردوگاه اسکان اضطراری در اهواز، آبادان و کارون راه اندازی، و به بیش از چهار هزار خانوار امدادرسانی شد.

خاطرات شما از سفر به هشدار مدیریت بحران خوزستان نسبت به ورود یک سامانه بارشی نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.