کرونا، خزانی در نیستان شادی

کرونا، خزانی در نیستان شادی

496

کرونا، خزانی در نیستان شادی

ایلام - ایرنا - شادی نعمتی است که از دل سلامت و دامان تندرستی رخ می نماید و عالم و آدم را بر خوان آرامش میهمان می کند، شادی شمع تاریخ و شهد زندگی است که روزگار ...

کرونا، خزانی در نیستان شادی

ایلام - ایرنا - شادی نعمتی است که از دل سلامت و دامان تندرستی رخ می نماید و عالم و آدم را بر خوان آرامش میهمان می کند، شادی شمع تاریخ و شهد زندگی است که روزگار همه را به بهشت رحمت و روشنایی فرا می خواند.

به گزارش ایرنا، شادی متضاد غم است و خصم مصیبت که شب دیجور و تن رنجور را از صحرای سهمگین به سرای رنگین هدایت می نماید تا ثانیه های دلتنگی را به ساعت های سکون و سکینه متصل کند.

نیستان شادی مملو از عشق است و مشحون از آرامش که با موسیقی چل چله های حکامه خوان تزئین شده و روح ساکنانش را مست و میمون می کند، اما شوربختانه این نعمت الهی امروز گرفتار آتش کریه کرونا شده است.

خزان خسارت بار کرونا، وبال بهار بهجت افزای جهان بشریت شده و خِرمن خرمی همه را به خُسران و خرابی و خاکستر تبدیل کرده است.

کرونا، این ویروس ویرانگر، چون کابوس کدورت، سیمای سور و سُرور و سازندگی را به تاراج برده و تحفه غم و غصه و غارت جان را ببار آورده است.

گِردباد کرونا در اوج آتش افروزی، شالیزار شادی و مزرعه ماندگاری را طعمه تباهی و طاقت عالم را طاق کرده است.

این غول پنهان و درد بی درمان و گُرگِ جان، در کمال دنائت و پیله غفلت بر عرشه عمر آدم ها پرسه می زند، جان می گیرد و مصیبت می بارد و درخت اندوه می کارد و میوه ممنوعه بر می دارد.

عفریت آزارگر کرونا، حیات را تهدید، سلامت را تخریب، زندگی را تعطیل، امید را تخدیر، ناامنی را تشدید و امنیت فردی و اجتماعی را به محاق برده و اقدامات درمانی را هم بی اثر کرده است.

کرونا، چون گرگ آدمخوار، پرچین پایداری را آسیب پذیر، سربازان سلامت را خسته، شفاخانه ها را خالی از نشاط و همه روزه جمع کثیری را زمین گیر و چندصد جان شیرین را نیز راهی خانه خاک می کند.

محراب و مساجد را مسدود، ارتباط معلم و محصل و مدرسه را قطع، دانش و دانشگاه و دانشجو و استاد را از هم بی خبر و صحن و سرای امامان و امام زادگان(ع) را نیز به روی عاشقان بسته است.

این جفای جگرسوز، آرایه های ادیبانه و حماسه های عاشقانه را به غصه های غریبانه‌ تبدیل و بیرق های سبز شادمانه را در سایه درفش های درد و داغ ‌ قرار داده است.

آری قاصد قصی القلب کرونا با تحفه اندوه و اخافه و هراس و حسرت، نواهای ناز سُرنا را با آیه های غمگین عزا جابجا کرده و وصله های شیرین سیرانه(هدیه عروسی) را تسلیم پژارهای تلخ پِرسانه(کمک مالی به صاحبان عزا) کرده است.

اگرچه خیلی از جهانداران جنایتکار در این جدال جهنمی، سنگ را بسته وسگ را رها کرده اند و نان خود را با قیمت جان بندگان مظلوم خدا می خورند و تعدادی نیز بی توجه به محنت دیگران، چون لاشخوار در لانه ای لولیده اند و لاف می زنند و از حقوق بشر و حق حیات انسان ها دم می زنند.

اما گروه زیادی لباس لطیف خدمت بر تن‌ کرده و شب و روز در جبهه های بهداشت و درمان، سلامت و سرافرازی، انفاق و ایثار و مساعدت های مومنامه با سلاح تدیّن، تعهد، ایمان و اعتقاد در مسیر تهاجم کرونا ایستاده و از سلامت هموطنان خویش دفاع می کنند و جان می دهند و امید می افزایند و با ترویج سیره سخاوتمندی به داد تهیدستان می رسند ، سفره مهربانی خود را به روی نیازمندان می گشایند و با آب محبت، درخت وجود دیگران را سیراب می کنند.

به عیادت بیماران کرونایی می روند، مردگانشان را تغسیل و تکفین و تدفین و ترحیم کرده و شادی خود را با بازماندگان آنان تقسیم می کنند.

امروز که آتش کرونا در نیستان ایران و جهان شعله ور شده و همنوعان ما را از پای در می آورد ، لازم است که مدیران مملکت به وضع موجود اکتفا نکنند و همه لباس جهاد بپوشند و سپهر سلامت شوند و رسالت الهی و اجتماعی خویش را به نحو مطلوبی ایفا کنند.

همچنین شایسته است که مرم شرافتمند ایران با احساس تکلیف شرعی و اجتماعی با مدیران جامعه مشارکت کنند و با مراعات دقیق اصول بهداشتی، حفظ فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و خودداری از سفرهای غیرضروری، در قطع زنجیره بیماری کرونا ، از نابودی نیستان شادی و فراگیرشدن مرگ و میر ناشی از کرونا جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا، بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام، روند کلی موارد مشکوک مثبت، بستری و فوتی در استان در مهرماه نسبت به شهریورماه ۲ برابر افزایش یافته است به طوری که در مهرماه از ۶ هزار و ۱۸۵ تست نمونه گیری ۴ هزار و ۲۳۱ مورد مثبت، ۹۹۹ مورد بستری و ۸۸ مورد فوتی ثبت شده است.

خاطرات شما از سفر به کرونا، خزانی در نیستان شادی نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.