۱۵ هزار نفر در خراسان شمالی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند

۱۵ هزار نفر در خراسان شمالی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند

573

۱۵ هزار نفر در خراسان شمالی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند

بجنورد -ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: ۱۵ هزار نفر در استان آموزش‌های فنی و حرفه ای را در ۹ ماه امسال فرا گرفتند که بیشترین فراگیران در بخش...

۱۵ هزار نفر در خراسان شمالی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند

بجنورد -ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: ۱۵ هزار نفر در استان آموزش‌های فنی و حرفه ای را در ۹ ماه امسال فرا گرفتند که بیشترین فراگیران در بخش ادارات و دستگاه‌های اجرایی بودند.

محمدرضا رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از  این تعداد هشت هزار و ۸۴۱ نفر در بخش دولتی و ۶ هزار و ۲۲۵ نفر در آموزشگاه‌های آزاد مهارت آموختند.

وی بر توسعه و ارتقای آموزش‌های فنی و حرفه ای در استان تاکید کرد و گفت: این سازمان آموزش‌ها را در دو گروه بیکاران جویای کار فاقد مهارت و شاغلان نیازمند ارتقای مهارت ارائه می دهد.

رضایی اظهار داشت: هم اینک ۱۰ مرکز دولتی شامل ۵۹ کارگاه ثابت و ۴۰ کارگاه سیار در بخش دولتی و تعداد ۱۶۶ آموزشگاه آزاد در استان کار مهارت آموزی را انجام می دهند.

وی افزود: فراگیران آموزش های مهارتی در حوزه دولتی شامل چهار هزار و ۲۳۲ نفر در مراکز ثابت،  ۶۸۴ نفر در پادگان، ۸۰۰ نفر در مناطق روستایی و عشایری، ۲۷ نفر در مناطق عشایری،  ۵۷۰ نفر در صنایع، ۳۴۷ نفر در محیط کار واقعی، ۷۵۰ نفر در مراکز جوار دانشگاه، ۵۴۲ نفر در شعب شهری، ۴۹۰  نفر در زندان، ۲۵۹ نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی، ۸۳ نفر در مراکز زیر پوشش بهزیستی و ۸۴ نفر در بخش  معتادان بهبودیافته هستند.

رضایی اظهار داشت: بر این اساس ۸۵ درصد از تعهد امسال در بخش دولتی محقق شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی با اشاره به فعالیت ۱۶۶ آموزشگاه آزاد در استان گفت: از این تعداد ۳۷ آموزشگاه دومنظوره، ۱۱۳ آموزشگاه ویژه زنان و ۱۶ آموزشگاه ویژه مردان است.

رضایی افزود: ۶۳ درصد از تعهد امسال در بخش آموزشگاه های آزاد استان نیز تاکنون محقق شده است.

 نرخ بیکاری جمعیت فعال در تابستان امسال در استان، ۸.۸ درصد گزارش شده است که این رقم در کشور ۱۰.۵ درصد است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

خاطرات شما از سفر به ۱۵ هزار نفر در خراسان شمالی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.