۳۰ درصد مبتلایان کرونا در ایلام کارمند هستند

۳۰ درصد مبتلایان کرونا در ایلام کارمند هستند

366

۳۰ درصد مبتلایان کرونا در ایلام کارمند هستند

ایلام - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیش از ۳۰ درصد کل مبتلایان قطعی به کرونا در این استان که تست پی سی آر آنها مثبت شده است از گروه کارک...

۳۰ درصد مبتلایان کرونا در ایلام کارمند هستند

ایلام - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیش از ۳۰ درصد کل مبتلایان قطعی به کرونا در این استان که تست پی سی آر آنها مثبت شده است از گروه کارکنان و شاغلان هستند.

 دکتر جمیل صادقی فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع ۱۴ هزار و ۷۱۱ نفر مبتلا به کرونا، چهار هزار و ۵۲۱ نفر کارمند و شاغل ادارات هستند.

وی افزود: متوسط روزانه تست بین ۵۰ تا ۷۰ نفر از شاغلان اعم از کارکنان، نیروهای نظامی و کارمندان بانک ها به طور قطعی مثبت می شود.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱ نفر از این گروه مبتلا شده اند، گفت: بیشترین مبتلایان بخش بهداشت و درمان استان ۱۵ نفر، نیروهای نظامی و انتظامی ۹ نفر، پالایشگاه و پتروشیمی و نفت هشت نفر، بانک پنج نفر و ۲۴ مورد سایر ادارات و مشاغل بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: رعایت دستورالعمل دورکاری برای گروه های پرخطر از جمله مادران باردار، مادران دارای فرزند خردسال و افراد دارای بیماری های زمینه ای توسط ادارات و سازمان ها بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا ضروری است.

دکتر صادقی فر یادآور شد: تردد کارکنان در درون اداره باید محدود شود و اتاق کار کارکنان باید دارای تهویه مناسب بوده و از تجمع در آن اجتناب شود.

وی تاکید کرد: ادارات و بانک ها باید از ارائه خدمت به افراد بدون ماسک خودداری کنند که در بسیاری از موارد رعایت نمی شود و موارد عدم رعایت به ستاد استانی کرونا گزارش خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: کارکنان دارای علائم نباید در محل کار حاضر شوند و باید در خانه به حالت قرنطینه بمانند و پس از طی دوران قرنطینه با نظر پزشک و دریافت گواهی سلامت کارکنان مبتلا، اجازه بازگشت به کار را دارند و الزامی به نمونه مجدد نیست.

دکتر صادقی فر افزود: پس از بازگشت به کار رعایت پروتکل های بهداشتی و مخصوصا استفاده از ماسک الزامی است.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا، جلسات حضوری ادارات در حداقل ممکن و با نفرات بسیار محدود حداکثر در یک ساعت و در فضای دارای تهویه باید برگزار شود همچنین برگزاری جلسات از طریق ویدئو کنفرانس و از راه دور تا فروکش کردن وضعیت بیماری کرونا در استان، باید مورد تاکید باشد.

خاطرات شما از سفر به ۳۰ درصد مبتلایان کرونا در ایلام کارمند هستند نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.