ماه آبان یادآور ورود افتخارآمیز سپاهان در جام باشگاه‌های جهان

ماه آبان یادآور ورود افتخارآمیز سپاهان در جام باشگاه‌های جهان

332

ماه آبان یادآور ورود افتخارآمیز سپاهان در جام باشگاه‌های جهان

اصفهان- ایرنا- ورزشدوستان اصفهانی هر سال در ماه آبان روز تاسیس باشگاه سپاهان را با بیش از نیم قرن تجربه و قدمت جشن می گیرند، این روز که یادآور افتخارآفرینی تیم...

ماه آبان یادآور ورود افتخارآمیز سپاهان در جام باشگاه‌های جهان

اصفهان- ایرنا- ورزشدوستان اصفهانی هر سال در ماه آبان روز تاسیس باشگاه سپاهان را با بیش از نیم قرن تجربه و قدمت جشن می گیرند، این روز که یادآور افتخارآفرینی تیمشان در صحنه‌ ورزش جهانی است، اتفاقی که تاکنون برای هیچ یک از باشگاه‌های فوتبال ایران تکرار نشده است.

به گزارش ایرنا،دوم آبانماه سالروز تاسیس باشگاه سپاهان و راهیابی تیم فوتبال فولادمبارکه سپاهان در سال ۲۰۰۷ میلادی به مسابقات جام باشگاه های جهان به عنوان اولین و تنها تیم را یافته به این تورنمنت جهانی به عنوان روز سپاهان نامگذاری شد و هر ساله در این  ایام برنامه های متنوع و شادی را این باشگاه برگزار می شود.تیم فوتبال سپاهان در این روز به تورنمنت معتبر جام باشگاه‌های جهان و حضور در کنار تیم های بزرگ جهان همچون آث میلان ایتالیا، بوکاجونیورز آرژانتین صعود کرد و تاکنون سپاهان تنها تیمی از ایران بوده که در مسابقات جام باشگاه‌های جهان حضور داشته است.

به مناسبت این روز مسئولان استان ، برخی نمایندگان مجلس و ورزشکاران باشگاه سپاهان و سایر باشگاه‌ ها پیام های مختلفی را در فضای مجازی صادر کردند و این روز را گرامی داشتند.

عباس رضایی استاندار اصفهان در توئیت خود به مناسب این روز اظهار داشت: دوم آبانماه یادآور حضور اولین تیم ایرانی در جام باشگاه های جهان تداعی گر جهانی شدن سپاهان است که بر مردم با صفای دیار سپاهان، مدیران، هواداران و پیشکسوتان و بازیکنان تیم فوتبال سپاهان خجسته بود.

در این پیوند مدیرکل ورزش و جوانان استان،مهدی طغیانی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی برخی از مربیان و پیشکسوتان رشته های مختلف ورزشی همانند ، باشگاه ذوب آهن، تیم فوتبال بانوان سپاهان، زینب ملکی. ملی پوش والیبال نشسته، زینب ملکی. ملی پوش والیبال نشسته، سحر گودرزی تیم بسکتبال بانوان، هاجر دباغی کاپیتان و ملی پوش تیم فوتبال بانوان سپاهان، فاطمه عادلی بازیکن تیم فوتبال بانوان، خواهران منصوریان  تیم  ووشو، تیم هندبال بزرگسالان سپاهان، فرزانه فصیحی رکوردار سرعت تیم دوومیدانی سپاهان در فضای مجازی روز سپاهان را در پیام های جداگانانه گرامی‌داشتند.

نکته‌ای که در موضوع حائز اهمیت است که در سطح بین المللی صفحه فارسی ای اف سی فدراسیون فوتبال آسیا در اینستاگرام فضای مجازی به این روز واکنس نشان داده و از آن به عنوان روز ملی سپاهان یاد کرد.

در این صفحه با تصویری از بازیکنان تیم فوتبال سپاهان که بعد از گلزنی خوشحالی می کنند آمده است: این احساسی که شما در روز ملی سپاهان دارید.

حضور هواداران و ورزشکاران رشته های مختلف باشگاه سپاهان در گلستان شهدا و برگزاری برنامه های ورزشی همانند دوچرخه سواریاز محل باشگاه سپاهان تا گلستان شهدا، رونمایی از برنامه نرم افزاری و تلوزیون باشگاه سپاهان، دیدارهای مختلف ورزشی و مزین شدن تاکسی های شهر به پرچم زرد سپاهان و برخی برنامه های فرهنگی دیگر از جمله مهمترین رویداهایی بود که مناسبت این روز برگزار شد.

با این حال سایت باشگاه سپاهان به مناسبت این روز نوشت: هر علاقمند و هوادار ورزشی در جستجوی خاطره ای منحصر به فرد در تاریخ زندگی هواداری خود است تا آن را به بهانه ای گره زند و با تکرار هر ساله اش احساسی سرشار از افتخار را تداعی کند.

دوم آبان ماه سال ۱۳۸۶ هم بهانه ای شد برای علاقمندان و هوادارانی از جنس آتش و فولاد با قلبی طلایی، آنان که  بی منت دل در گروی  تیمی نهادند که نماد امید و غرورشان بود. غروری از سر اعتماد و یکدلی.

آری شیردلان طلایی پوش در دو آبان ماه سال ۱۳۸۶ ، همت، حمیت و همدلی را معنایی تازه بخشیدند و نه تنها پرچم پر آوازه میهن را در قاره کهن به اهتزاز در آوردند که نام سپاهان را در کنار بزرگانی همچون آ. ث. میلان ایتالیا ، بوکاجونیورز آرژانتین، پاچوکای مکزیک، وایتاکرزیونایتد نیوزلند، ساحل تونس و اوراواردز ژاپن قرار دادند که تا به امروز، اولین و تنها نماینده فوتبال ایران باشد که پرچم کشورمان را در جام باشگاه‌های جهان بر افراشته است.

دوم آبان، روزسپاهان مهر تأییدی شد برای بالیدن تمامی طلایی پوشان و طلایی دلان به مکتب شاهین و نام سپاهان و سر لوحه ای از غیرت و مردانگی برای جامعه ورزش کشور.

در سالروز نامگذاری دوم آبان به عنوان روز سپاهان، دست تک تک حامیان ورزش کشور به ویژه تلاشگران و مدیران شرکت فولاد مبارکه اصفهان و هواداران همیشه همراه و طلایی دل سپاهان  و همچنین نیروهای خدوم و پرتلاش باشگاه و تمامی ورزشکاران و کادرفنی سرپرستی تیم های مختلف باشگاه سپاهان را به پاس زحمات و تلاش‌های بی دریغشان می فشاریم و سپاسگزاریم از این همه حمایت.

 حسین چرخابی پیشکسوت فوتبال سپاهان در گفت و گو با ایرنا  روز سپاهان را گرامی داشت و آن را برای مکتب شاهین که سپاهان بر گرفته از آن است را مهم و با اهمیت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در این روز تیم سپاهان به عنوان نخستین تیم ایرانی در رویدادهای جهان شرکت کرد و برای اولین بار این افتخار نصیب دیدار نصف جهان شد که روز سپاهان نیز به دلیل این در سال های اخیز نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه مبدع این روز هر که بود انسان دور اندیش و با تفکری بود چون سپاهان یکی از قدیمی‌ترین باشگاه های ایران است و سالها برای اصفهان و ایران افتخار آفرینی می کند.

سرمربی سابق سپاهان با بیان اینکه باید این روز برای هواداران فرهنگ سازی شود گفت: سپاهان تیم ریشه داری است و روز سپاهان یک نیاز ورزشی بزرگ برای این باشگاه بود که می تواند الگوی سایر باشگاه ها باشد.

چرخابی با اشاره به تاریخچه باشگاه سپاهان افزود: این باشگاه در اواخر مهر ماه سال ۱۳۳۲ توسط محمود حریری بازیکن تیم ملی فوتبال ایران و شاهین تهران تأسیس شد که ابتدا با نام شاهین فعالیت می کرد و بعد ها با تغییر نام های دیگر سپاهان شد.

وی با بیان اینکه تمام نخبه های فوتبال استان اصفهان در این باشگاه حضور داشتند و رشد کردند گفت: در آن زمان سه باشگاه رقیب تاج، داریی و شاهین وجود داشت که بازیکنان خوبی برخوردار بودند.

چرخابی افزود: همان طور که اصفهان را با آثار تاریخی اش شناخته شده است، یکی از آثار تاریخی اصفهان باشگاه سپاهان شده است.

وی با بیان اینکه بنیان گذار باشگاه سپاهان سعی می کرد از بازیکنان بومی بهره ببرد گفت: فوتبال زمان حاضر حرفه ای است و با آن زمان تفاوت دارد ولی عرق به تیم سپاهان باعث می شد بازیکنان اصفهانی استفاده کنند.

وی با بیان تفاوت های فوتبال حرفه ای حال حاضر با آماتور گذشته تصریح کرد: در زمان حاضر مسئولان باشگاه سپاهان تلاش کنند بازیکنان بومی را بیشتر پروش دهند و کمتر از دست بدهد.

این مربی فوتبال استعداد یابی فوتبال از پایه را مهم برشمرد و گفت: استان اصفهان سرشار از استعداد فوتبال است که باید به درستی هدایت شوند و نخبگان این عرصه شناسایی و برای فوتبال این استان افتخار آفرینی کنند.

وی گفت: این برآیند مستلزم برنامه ریزی راهبردی درست وآاینده نگری است.

چرخابی با بیان اینکه هواداران سپاهان ظرفیت بزرگ این تیم هستند، گفت: روز سپاهان باید فرهنگ سازی شود و به وسیله آن در جهت ورزش جوانمردانه و پاک قدم برداشت.

سپاهان تیم با کسب پنج قهرمانی  بعداز پرسپولیس بیشترین تعداد قهرمانی را در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران به دست آورده و موفق شده سه دورهٔ متوالی به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

 طلایی‌پوشان دیار نصف جهان نخستین تیم ایرانی بوده‌ که موفق شده دو دورهٔ متوالی قهرمان جام حذفی فوتبال کشور شود و تجربه حضور در جام باشگاه‌های جهان را نیز دارد.

خاطرات شما از سفر به ماه آبان یادآور ورود افتخارآمیز سپاهان در جام باشگاه‌های جهان نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.