سطح خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان ملارد ارتقا یافته است

سطح خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان ملارد ارتقا یافته است

384

سطح خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان ملارد ارتقا یافته است

تهران- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد گفت: ارتقا امکانات و سطح خدمات بهداشتی درمانی در دولت تدبیر و امید رضایت نسبی مردم این شهرستان را به دنبال ...

سطح خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان ملارد ارتقا یافته است

تهران- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد گفت: ارتقا امکانات و سطح خدمات بهداشتی درمانی در دولت تدبیر و امید رضایت نسبی مردم این شهرستان را به دنبال داشته است.

دکتر غلامرضا عسگری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به حمایت های دولت و همکاری بخش خصوصی تعداد داروخانه های شهرستان ملارد که در سال ۹۲، ٣٤ واحد بود اکنون به بیش از ۵۰ واحد، داروخانه های شبانه روزی از سه یا چهار به هفت واحد، آمبولانس های فوریت پزشکی از پنج دستگاه به ۱۵ تا ۱۶ دستگاه و پایگاه های اورژانس از چهار پایگاه به ۹ پایگاه اورژانس در سطح شهرستان رسیده است.  

وی ادامه داد: همچنین در چند سال اخیر چندین خانه بهداشت، مرکز بهداشتی درمانی، پایگاه سلامت شهری و روستایی و چندین پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در شهرستان ملارد ساخته و به بهره برداری رسیده است.

دکتر عسگری خاطرنشان کرد: اخیرا بسیاری از وسایل و تجهیزات پزشکی مراکز بهداشتی و درمانی نیز به روزرسانی شده هرچند میدانیم  این وسایل بیشتر مصرفی است و بعد از مدتی مستهلک می شود و نیاز به بازسازی و نوسازی دارد اما با این وجود اینها فعالیت های قابل قبولی است که انجام شده و نسبت به صنوات گذشته مشکل خاصی در امور دیده نمی شود.  

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد،  ارائه خدمت به مردم نسبت به گذشته بیشتر، راحت تر و با کیفیت تر شده است و شاید بتوان گفت کمترین میزان گله مندی و شکوایی از سوی مردم در حوضه بهداشت و درمان وجود دارد که این امر نشان دهنده ی تلاش و فعالیت مطلوب همکاران در تمام زمینه ها است.  

دکتر عسگری با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ نفر در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به صورت قراردادی، خرید خدمت، نیرو های رسمی و پیمانی مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: بیشتر این نیروها در سال های اخیر در این مراکز جذب شده اند.

 به گفته وی اگرچه اقدامات مطلوبی در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان صورت گرفته است اما نبود بیمارستان تا حدی شکل و روند کارها را کُندتر نشان می دهد به گونه ای است که مردم همچنان منتظرند که این بیمارستان راه اندازی شود.

وی بیان کرد: اکنون ساخت بیمارستان این شهرستان روبه اتمام است اما یکی از مشکلات موجود این است که پیمانکار بیمارستان، همزمان پیمانکاری دو پروژه بزرگ دیگر را هم بر عهده دارد و این باعث می شود «اعتبارات» ناخواسته یا خدای ناکرده خواسته به سمت جاهای مختلف برود.

دکتر عسگری با بیان اینکه مقرر شده بود ساختمان این بیمارستان تا قبل از پایان سال ۹۸ تکمیل و تحویل داده شود اما تاکنون این اتفاق نیافتاده است، افزود: تلاش می کنیم امسال بیمارستان به بهره برداری برسد و بصورت آزمایشی هم شده از آن استفاده کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد تصریح کرد: از نظر تجهیزاتی هم پس از تکمیل ساختمان و تحویل اولیه این آمادگی وجود دارد تا تجهیزات را به بیمارستان منتقل کنیم.

دکتر عسگری گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته بیمارستان ملارد به ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر نیرو نیاز دارد که تاکنون نیمی از این نیروها جذب شده و فعلا در جاهای دیگر مشغول به کار هستند که پس از بهره برداری از  بیمارستان در این محل مشغول به کار می شوند.  

شهرستان ملارد با ٤٠٠ هزار نفر جمعیت در غرب استان تهران واقع شده است.

خاطرات شما از سفر به سطح خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان ملارد ارتقا یافته است نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.