تخصیص ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبارات سفر استانی دولت به بجنورد

تخصیص ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبارات سفر استانی دولت به بجنورد

502

تخصیص ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبارات سفر استانی دولت به بجنورد

بجنورد - ایرنا - فرماندار بجنورد گفت: از مجموع هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبارات مصوب سفر استانی ریاست جمهوری برای این شهرستان، تاکنون ۳۶۰ میلیارد ریال تخصیص یاف...

تخصیص ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبارات سفر استانی دولت به بجنورد

بجنورد - ایرنا - فرماندار بجنورد گفت: از مجموع هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبارات مصوب سفر استانی ریاست جمهوری برای این شهرستان، تاکنون ۳۶۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

غلامرضا عوض زاده، روز سه شنبه در نشست کمیته برنامه ریزی و توسعه این شهرستان اظهار داشت: اعتبارات مالی شهرستان بخشی در حوزه عمرانی، تملک و صندوق توسعه ملی و بخش دیگر آن هم در قالب تفاهم نامه های اقتصادی با بانک های عامل در سطوح ملی تخصیص یافته است.  وی با تاکید بر توازن توزیع اعتبارات در شهرستان، گفت: بزرگترین نقص در تخصیص و دریافت اعتبارات، نبود بانک اطلاعاتی جامع برای آگاهی مدیران شهرستانی است که البته این عدم وجود بانک اطلاعاتی، نقصی است که بیشتر از آنکه متوجه شهرستان ها باشد، مربوط به استان است.

وی افزود: برای ایجاد توازن در تخصیص اعتبارات، نیازمند برش شهرستانی اعتبارات استانی هستیم و این امر باید توسط مدیران دستگاه های اجرایی پیگیری شود که مثلا در حوزه اجرای طرح های لایروبی قنات ها یا آبخیزداری، سهم شهرستان از اعتبارات استانی چه میزان است.

عوض زاده در خصوص تخصیص اعتبار برای بازگشایی خیابان قیام و اتصال آن به دانشگاه بجنورد نیز گفت: این طرح از محل جابه جایی اعتبارات برخی پروژه ها،  که مطابق دستوارالعمل سازمان مدیریت برنامه ریزی نیستند، تامین اعتبار خواهد شد که از این مسیر پنج میلیارد ریال برای آن اختصاص خواهد یافت و همچنین سه میلیارد ریال نیز برای تاسیس حوزه علمیه شهرستان هزینه خواهد شد.

فرماندار بجنورد افزود: مکان نمایی لازم برای ساخت مراکز جامع سلامت در روستاهای محمدعلی پهلوان، الله وردی خان، بدرانلو و مرکز جامع سلامت بوعلی سینا، ظرف ۴۸ ساعت آینده نهایی خواهد شد تا عملیات اجرایی آن به زودی آغاز شود. عوض زاده، تامین اعتبار برای تجهیز سازمان آتش نشانی مرکز استان و ارتقای آن تا سطح استانداردهای مربوطه را سنگین و فراتر از توان مالی شهرستان دانست و گفت: این طرح برای بررسی بیشتر به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارجاع داده خواهد شد تا مشکلات با حضور و مساعدت مسوولان استانی و شهردار بجنورد مطرح و برطرف شود. شهرستان بجنورد با ۳۳۰ هزار نفر، بیش از یکسوم جمعیت هشت شهرستان استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی را در خود دارد.

خاطرات شما از سفر به تخصیص ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبارات سفر استانی دولت به بجنورد نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.