بازار بجنورد پنجشنبه تعطیل است 

بازار بجنورد پنجشنبه تعطیل است 

754

بازار بجنورد پنجشنبه تعطیل است 

بجنورد- ایرنا- رییس اتاق اصناف بجنورد گفت: بازاریان مرکز خراسان شمالی، به صورت خودجوش در پاسخ به جنایت آمریکا و محکومیت ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، صبح ...

بازار بجنورد پنجشنبه تعطیل است 

بجنورد- ایرنا- رییس اتاق اصناف بجنورد گفت: بازاریان مرکز خراسان شمالی، به صورت خودجوش در پاسخ به جنایت آمریکا و محکومیت ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، صبح روز پنجشنبه بازار را تعطیل می‌کنند.

مهدی امیدوار روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: بازاریان بجنورد، از ساعت هشت و نیم، در مسجد انقلاب گرد هم می آیند و در عزای از دست دادن سردار دل ها سوگواری می کنند و این مراسم تا اذان ظهر، ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نوسان زیاد نرخ ارز، آن را از مشکلات بازاریان عنوان کرد و افزود: افزایش قیمت ارز، کسبه را دچار مشکل می کند اما آنچه بیشتر سبب انتقاد و گلایه است، نوسان و تغییر زودهنگام نرخ ارز است.

وی گفت: نوسان نرخ ارز برنامه ریزی را دچار مشکل کرده است و در این زمینه، مسوولان،  باید تدبیری داشته باشند تا نرخ ارز ثابت بماند.

امیدوار درباره گرانی اجناس افزود: استان کوچک خراسان شمالی، در تعیین قیمت ها نقش ندارد، در این استان نه تولیدکننده بزرگ و نه توزیع کننده بزرگ فعال است،  بیشتر اجناس از تهران و یا سایر کلان شهرها وارد می شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات بازاریان استان، صادر نشدن فاکتور فروش از سوی بازاریان تهران است گفت: فروشندگان در تهران، به علت های مختلف، از دادن فاکتور خودداری می کنند.

رییس اتاق اصناف بجنورد  با اشاره به اینکه بیشتر نظارت ها بر کسبه و خرده فروشان است افزود: انتظار می رود نظارت ها بر تولیدکننده و توزیع کننده های بزرگ بیشتر باشد.

وی به آغاز «پویش بدون قیمت نخریم»  در بجنورد اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد از تخلف بازاریان، مربوط به صادر نشدن فاکتور است و در این زمینه پویشی آغاز شده است و کسبه به آن پیوسته اند.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: توان مردم برای خرید کاهش یافته است و بر این اساس، میزان فروش در بازار در صنف های مختلف کم شده است،  بازاریان عمده کالاها را به صورت نقد خریداری می کنند و بر این اساس توان مالی برای خرید به میزان زیاد ندارند این در حالی است که مردم متاثر از شرایط مالی، خواستار خرید کالا و اجناس مختلف به صورت اقساط هستند.

رییس اتاق اصناف بجنورد درباره کسب و کار در فضای مجازی گفت: اکنون شاهد هستیم که برخی، در کانال ها و گروه های فضای مجازی نسبت به فروش اجناس و اقلام مختلف اقدام می کنند مشکلات زیادی به لحاظ بهداشتی،  سلامت و نیز دزدی بودن اجناس وجود دارد.  

امیدوار با بیان اینکه در مرکز استان، دادستانی ورود داشته و تاکنون چهار کانال و گروه در فضای مجازی، بسته شده است اظهار داشت: یکی از مشکلات، در صنف آرایشگران است، که بعضا شاهد فروش اقلام غیربهداشتی در آنها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه کسب و کار مجازی، پروانه های لازم برای فعالیت کسب و کار را صادر می کند و از افراد انتظار می رود برای فعالیت های کسب و کار، مجوزهای لازم را از این اتحادیه دریافت کنند.  

رییس اتاق اصناف بجنورد درباره خبر منتشر شده در زمینه کلاه برداری یکی از واسطه ها در میدان بار بجنورد گفت: این موضوع مربوط به تیرماه امسال است، فردی نسبت به خرید میوه و سایر محصولات کشاورزی از باغداران و برخی غرفه داران اقدام کرد همان زمان دادستانی مرکز استان ورود پیدا کرد و هنوز این فرد دستگیر نشده است.  

سرهنگ دوم پاسدار حسین حقانی دشتی، مدیر سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی هم در این نشست، رویکرد بسیج را ترویج بازار اسلامی عنوان کرد و گفت: بسیجیان در قالب گروه های جهادی، برای محرومیت زدایی در مناطق مختلف شهر فعالیت دارند.

۱۶ هزار کسبه در بجنورد، مرکز خراسان شمالی فعالیت دارند.  

خاطرات شما از سفر به بازار بجنورد پنجشنبه تعطیل است  نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.