۲ واحد مرغداری گوشتی راکد در شهرستا نیر فعال شد

۲ واحد مرغداری گوشتی راکد در شهرستا نیر فعال شد

548

۲ واحد مرغداری گوشتی راکد در شهرستا نیر فعال شد

اردبیل - ایرنا- فرماندار نیر گفت: ۲ واحد مرغداری گوشتی در این شهرستان پس از چهار سال غیر فعال بودن امسال با حمایت های انجام گرفته فعال شده و به مدار تولید برگشت...

۲ واحد مرغداری گوشتی راکد در شهرستا نیر فعال شد

اردبیل - ایرنا- فرماندار نیر گفت: ۲ واحد مرغداری گوشتی در این شهرستان پس از چهار سال غیر فعال بودن امسال با حمایت های انجام گرفته فعال شده و به مدار تولید برگشت.

ابراهیم امامی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود:  این واحدهای مرغداری ۱۰ هزار قطعه‌ای و ۱۶ هزار قطعه‌ای بوده و با فعال شدن دوباره آنها، تعداد واحدهای مرغداری فعال شهرستان نیر به ۱۵ واحد رسید.

به گفته وی ، هم اکنون ۱۵ نفر به صورت مستقیم در این واحدهای مرغداری فعال هستند.

وی اضافه کرد: در این شهرستان، سالانه بیش از یک هزار و  ۷۵۰ تن گوشت مرغ آماده طبخ، ۳۸۰ تن تخم مرغ و بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه  جوجه یک روزه گوشتی تولید می‌شود.

امامی با اشاره به اینکه میانگین سرانه مصرف گوشت مرغ در کشور ۲۵ کیلوگرم می‌باشد بیان کرد: مصرف داخلی این شهرستان حدود سالانه ۴۵۰ تن در سال بوده و  بیش از یک هزار و ۳۰۰ تن گوشت مرغ مازاد بر مصرف در شهرستان به سایر شهرستانهای استان و استان‌های همجوار صادر می‌شود.

او با بیان اینکه دولت با جدیت به‌دنبال رفع موانع تولید است، افزود: صنعت مرغداری دراین  شهرستان از ظرفیت‌های مهم برای سرمایه‌گذاری و ایجاد رونق اقتصادی و اشتغالزایی است و در این خصوص باید تمهیدات لازم جهت مرتفع نمودن مسائل و مشکلات آنها در سطح شهرستان فراهم شود.

فرماندار نیر با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه کشاورزی و دامپروری بیان کرد: با سرمایه‌گذاری‌های بومی در چند سال اخیر شاهد توسعه و رشد تولیدات دامپروری و کشاورزی و به ویژه توسعه پرورش مرغ در شهرستان بوده‌ایم.

امامی از تلاش برای رفع مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران و صاحبان واحدهای تولیدی در شهرستان نیر خبر داد و گفت: راهکار توسعه اقتصادی شهرستان نیر حمایت از سرمایه‌گذاران بوده و با توجه به این امر فعالان اقتصادی در شهرستان مورد حمایت جدی هستند.

نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق اردبیل واقع است.

خاطرات شما از سفر به ۲ واحد مرغداری گوشتی راکد در شهرستا نیر فعال شد نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.