تعبیه مشوق‌ خوداظهاری برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی ضروری است

تعبیه مشوق‌ خوداظهاری برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی ضروری است

412

تعبیه مشوق‌ خوداظهاری برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی ضروری است

ارومیه- ایرنا- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح ۲ فوریتی اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: در صورت اجرای این طرح، قیمت مسکن در کشور کاهش می‌...

تعبیه مشوق‌ خوداظهاری برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی ضروری است

ارومیه- ایرنا- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح ۲ فوریتی اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: در صورت اجرای این طرح، قیمت مسکن در کشور کاهش می‌یابد و در این راستا باید مشوق‌های خوداظهاری لحاظ شود.

سید سلمان ذاکر روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه وجود خانه‌های خالی و عرضه نشدن آن به بازار نقش بسزایی در آشفتگی وضعیت مسکن دارد، اظهار داشت: مجلس با توجه به اهمیت بازار مسکن و تأثیرگذاری آن در معیشت مردم، طرح دوفوریتی را تدوین و تصویب کرد.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح باید تمامی خلاءهای قانونی را پیش بینی و در راستای رفع آن اقدام کرد، افزود: بسیاری از دلالان درصدد فرار از طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی خواهند بود.

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی، بحث خوداظهاری مالکان و درج اطلاعات در سامانه املاک و اسکان را در اجرای این طرح ضروری دانست و بیان کرد: در همین راستا مشوق‌هایی برای مالکان جهت این خوداظهاری باید لحاظ شود.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت با بیان اینکه مردم خواهان کاهش نابسامانی در حوزه مسکن هستند، گفت: استفاده از ظرفیت مردم در اجرای این طرح نباید فراموش شود.

وزارت راه و شهرسازی تصمیم دارد که با اجرای اخذ مالیات از خانه های خالی به سراغ آن دسته از مالکینی برود که صاحب ده‌ها واحد مسکونی در تهران و سایر کلانشهرها هستند و می‌توانند قیمت خانه را در برخی محلات تعیین کنند.

با این حال نمایندگان مجلس شورای اسلامی همزمان طرحی را در پارلمان در دست بررسی دارند که هدفش اجرای سختگیرانه‌تر این قانون است تا قیمت خانه در تابستان امسال با عرضه واحدهای مسکونی که سال‌ها خالی بوده است، کاهش پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی هفته پیش اعلام کرد که مصوبه مجلس میتواند حامی طرحی باشد که دولت در دست اجرا دارد، با این حال این طرح در مجلس موافقان و مخالفانی دارد.

خاطرات شما از سفر به تعبیه مشوق‌ خوداظهاری برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی ضروری است نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.