ایجاد اتاق فشار منفی در بیمارستان‌های اصفهان ضروری است

ایجاد اتاق فشار منفی در بیمارستان‌های اصفهان ضروری است

402

ایجاد اتاق فشار منفی در بیمارستان‌های اصفهان ضروری است

اصفهان- ایرنا- نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: ایجاد اتاق فشار منفی و ایزوله تنفسی برای ارتقای خدمات به بیماران کووید-۱۹ در بیمارستان‌های اصفهان ضروری...

ایجاد اتاق فشار منفی در بیمارستان‌های اصفهان ضروری است

اصفهان- ایرنا- نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: ایجاد اتاق فشار منفی و ایزوله تنفسی برای ارتقای خدمات به بیماران کووید-۱۹ در بیمارستان‌های اصفهان ضروری است.

اتاق ایزوله تنفسی، اتاقی با تغییرات هوا برابر یا بیش از ۱۲ بار در ساعت و جهت کنترل شده جریان هواست، چنین اتاقی در صورت رعایت نکات لازم می‌تواند بطور طبیعی یا مکانیکی تهویه شود، از این اتاق در عفونت‌های هوابرد استفاده می شود، همچنین اتاق فشار منفی اتاقی با اختلاف در فشار هوا بین ۲ بخش است، این اتاق تحت فشار منفی، فشار کمتری نسبت به بخش مجاور دارد، که از جریان هوا به بیرون اتاق‌ها و بخش های مجاور جلوگیری می‌کند.

کریستوف همل‌من روز شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان الزهرا اصفهان افزود: ایجاد چنین اتاق‌هایی برای سیر درمانی بیماران مبتلا به ویروس کرونا باید در بیمارستان‌های فاقد آن ایجاد و در گام نخست جانمایی آن در هر مرکز درمانی مشخص شود.

وی ادامه داد: برای اینکه کدام بیمارستان در مرحله اول این گونه اتاق‌ها تعبیه شود به اولویت بندی نیاز دارد، اما مهم این است که حتما محلی برای آن داشته باشیم.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با بیان اینکه خودمراقبتی تنها راه مقابله با بیماری کووید-۱۹ به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: این موضوع در تمام کشورهای جهان و مناطق ایران صدق می‌کند و فعلا باید بر همین اساس پیش برویم.

همل‌من با تاکید بر استفاده از ماسک و شستن مداوم دست‌ها برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس تصریح کرد: همه شهروندان باید این اقدامات را جدی بگیرند زیرا همگان در معرض خطر قرار دارند.

وی با اشاره به رعایت فاصله استاندارد افراد از یکدیگر و بهره گیری از مواد ضدعفونی کننده به عنوان اصلی دیگر اظهارداشت: در صورت توجه به موارد فوق می‌توانیم شاهد کاهش شیوع باشیم.

کریستوف همل‌من نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران در سفر به اصفهان علاوه بر گفت و گو با مسوولان بهداشت و درمان استان از بیمارستان‌های امین، الزهرا و خورشید و زیرمجموعه های این مراکز بازدید کرد.

وی در بیمارستان الزهرا در گفت و گو با شماری از کادر درمانی و پرستاری این مرکز، در جریان بخشی از خواسته‌ها و مطالبات آنان قرار گرفت.

 تاکنون ۲۷۱ هزار و ۶۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۹۷۹ نفر رسیده است.

تا به امروز ۲۳۵ هزار و ۳۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۵۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

خاطرات شما از سفر به ایجاد اتاق فشار منفی در بیمارستان‌های اصفهان ضروری است نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.