۱۴۵ میلیارد تومان برای کارخانه طلای هیرد نهبندان سرمایه‌گذاری می‌شود

۱۴۵ میلیارد تومان برای کارخانه طلای هیرد نهبندان سرمایه‌گذاری می‌شود

624

۱۴۵ میلیارد تومان برای کارخانه طلای هیرد نهبندان سرمایه‌گذاری می‌شود

بیرجند - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان گفت: برای ساخت کارخانه فرآوری طلای هیرد این شهرستان که دهه فجر عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود ۱۴۵ میلیارد و...

۱۴۵ میلیارد تومان برای کارخانه طلای هیرد نهبندان سرمایه‌گذاری می‌شود

بیرجند - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان گفت: برای ساخت کارخانه فرآوری طلای هیرد این شهرستان که دهه فجر عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود ۱۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری می شود.

رضا اردونی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر پروانه بهره‌برداری، جواز تاسیس و ساخت کارخانه طلای هیرد صادر شده است.

وی با بیان اینکه مقدمات تاسیس کارخانه فراهم شده است اظهار داشت: برای تامین زیرساخت‌های کارخانه به ویژه تامین برق آن فردا بازدیدی توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان با اشاره به بازدید اعضای شرکت‌های سرمایه‌گذاری از معادن شاهکوه تصریح کرد: در این منطقه ۳۵ معدن سنگ فعال است که یکی از قطب‌های تولید سنگ‌های گرانیتی کشور محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: استخراج از معادن شاهکوه در حجم بالا در دست انجام است و به بازارهای داخلی عرصه می‌شود.

اردونی، یکی از مشکلات معادن شاهکوه را تامین برق دانست و یادآور شد: در بازدیدی که فردا (سه‌شنبه) از این منطقه انجام می‌شود در ارتباط با چگونگی تامین برق نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با اشاره به مزایای اقتصادی معادن سنگ و طلا در شهرستان نهبندان یادآور شد: کاهش هزینه‌های تولید، صرفه‌جویی در مصرف نفت و گاز، کاهش انرژی‌های فسیلی، کاهش مشکلات معدن کاران، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی بخشی از مزایای این منطقه است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان افزود: در حال حاضر ۱۲۶ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در شهرستان وجود دارد که ۷۷ معدن فعال است.

وی مجموع ذخیره قطعی این معادن را بیش از ۸۵ میلیون تن ذکر کرد و گفت: استخراج سالانه این معادن ۱.۵ میلیون تن است و یکهزار و ۲۵۳ نفر در حوزه معادن شهرستان مشغول به کار هستند.

اردونی یادآور شد: سنگ‌های تزیینی، منیزیت، آندالوزیت، طلا، مس، سلیس، کرومیت، آهن اکثر معادن و ذخایر معدنی شهرستان را به خود اختصاص داده است.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان است.

خاطرات شما از سفر به ۱۴۵ میلیارد تومان برای کارخانه طلای هیرد نهبندان سرمایه‌گذاری می‌شود نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.