توفان تندری در اردبیل موجب آبگرفتگی معابر و آسیب به درختان شد

توفان تندری در اردبیل موجب آبگرفتگی معابر و آسیب به درختان شد

451

توفان تندری در اردبیل موجب آبگرفتگی معابر و آسیب به درختان شد

اردبیل - ایرنا - وقوع توفان تندری شدید عصر شنبه در اردبیل و پهنه گسترده‌ای از این استان سبب بروز مشکلاتی برای ساکنان از جمله آبگرفتگی معابر و آسیب به درختان شد....

توفان تندری در اردبیل موجب آبگرفتگی معابر و آسیب به درختان شد

اردبیل - ایرنا - وقوع توفان تندری شدید عصر شنبه در اردبیل و پهنه گسترده‌ای از این استان سبب بروز مشکلاتی برای ساکنان از جمله آبگرفتگی معابر و آسیب به درختان شد.

 آشفتگی‌های جوی که با وزش تندباد سرد از جانب شمال‌شرق و تگرگ همراه بود در برخی مناطق سبب خساراتی به شکوفه‌های درختان شده است.

آبگرفتگی‌ های مقطعی در بعضی از گذرگاه‌ها بویژه میادین و خیابان‌های کم‌ارتفاع شهر اردبیل از دیگر پیامدهای تندر بهاری است که با وجود تلاش ماموران شهرداری سبب اختلال در تردد رهگذران پیاده و سواره شد.

با دگرگونی هوا از عصر امروز دوباره هوای سرد بر اردبیل حاکم شده و دما به ۳ درجه بالای صفر کاهش یافته است.

خبرهای رسیده از شهرستان‌های نیر، نمین ، سرعین، فیروزآباد کوثر ، گرمی و مشگین‌شهر هم از وقوع رگبارهای تندگاهی با رعد و برق و وزش بادهای شدید حکایت دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: تاکنون گزارشی از خسارات و تلفات احتمالی این آشفتگی‌های جوی در نقاط مختلف این استان دریافت نشده است. 

علی عبدالعلی‌پور با استناد به اطلاعیه هواشناسی مبنی بر ادامه بارش‌های رگباری در پهنه وسیعی از این استان تا اواسط هفته جاری از ساکنان منطقه خواست موارد احتیاط و ایمنی را رعایت کنند. 

وی عدم اتراق در حواشی و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها ، خودداری از قرارگیری در فضاهای باز به منظور دوری از خطرات برخورد صاعقه ، رانندگی با احتیاط در جاده‌های خیس ، لغزنده و مه‌آلود و پرهیز از کوهنوردی به ارتفاعات منطقه را از جمله این موارد دانست.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. ساکنان اردبیل از دهم اردیبهشت تا ۲۰ خرداد را قیرخ ایکیندی (۴۰ عصر) می خوانند و بر این باورند که در این مدت هر عصر رگبار و رعد و برق در منطقه به وقوع می‌پیوندد.

خاطرات شما از سفر به توفان تندری در اردبیل موجب آبگرفتگی معابر و آسیب به درختان شد نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.