پایگاه انتقال خون مهاباد شب‌های رمضان میزبان روزه‌داران است

پایگاه انتقال خون مهاباد شب‌های رمضان میزبان روزه‌داران است

478

پایگاه انتقال خون مهاباد شب‌های رمضان میزبان روزه‌داران است

مهاباد- ایرنا- رییس پایگاه انتقال خون مهاباد گفت: این پایگاه در ماه مبارک رمضان علاوه بر نوبت صبح، روزهای زوج هفته نیز در شیفت شب و بعد از افطار آماده خونگیری ا...

پایگاه انتقال خون مهاباد شب‌های رمضان میزبان روزه‌داران است

مهاباد- ایرنا- رییس پایگاه انتقال خون مهاباد گفت: این پایگاه در ماه مبارک رمضان علاوه بر نوبت صبح، روزهای زوج هفته نیز در شیفت شب و بعد از افطار آماده خونگیری از اهداکنندگان است.

داود نصرارکن روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اهداکنندگان خون روزه‌دار روزهای زوج (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) در شفیت بعد از افطار و از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۳:۳۰ می‌توانند به این پایگاه مراجعه کنند.

وی از اهداکنندگان خون خواست بعد از میل افطار به این پایگاه مراجعه کرده و هنگام حضور در این مکان مانند دیگر اماکن عمومی، فاصله فیزیکی را با سایر افراد رعایت کنند.

وی با اشاره به ترس شهروندان از گرفتار شدن احتمالی به بیماری کرونا با اهدای خون گفت: تمام وسایل و تجهیزات دریافت خون، محیط و شرایط خون‌گیری، کاملا استرلیزه، بهداشتی و یکبار مصرف است و هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

رییس پایگاه انتقال خون مهاباد اضافه کرد: با توجه به اینکه تزریق خون و فرآورده‌های آن برای برخی بیماران و سانحه‌دیدگان تنها راه نجات از مرگ است، از شهروندان در ماه رمضان انتظار می‌رود  اهدای خون را فراموش نکنند.

وی یکی از مهمترین فواید اهدای خون را نجات زندگی انسان‌ها و بهبود سلامت جسمانی خود فرد عنوان کرد و افزود: براساس تحقیقات انجام شده، اهدای خون به طور منظم سبب مصونیت فرد در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

پایگاه انتقال خون مهاباد تامین‌کننده خون موردنیاز بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان و مراکز بیمارستانی شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی از جمله میاندوآب، تکاب، شاهین‌دژ، بوکان، نقده، سردشت، پیرانشهر و تکاب است.

در پایگاه انتقال خون مهاباد از خون علاوه بر پلاسما، گلبول قرمز فشرده (پکسل)، سی‌پی، سی‌پی‌پی، خون فیلتردار، خون شسته شده و پلاکت‌خون فرآوری می‌شود.

خاطرات شما از سفر به پایگاه انتقال خون مهاباد شب‌های رمضان میزبان روزه‌داران است نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.